تیونینگ خودرو پژو پارس

تیونینگ پژو پارس کارگاه تیونینگ

حتی استفاده از قطعات و تجهیزات تقویتی هم تاثیر چندانی روی تقویت موتور ندارد. ما در سهیل تیونینگ با افتخار نمونه‌کارهای موفقی از ریمپ ECU و تیونینگ تخصصی خودروهای ایرانی را ارائه کرده‌ایم. تمامی مراحل کاری ما به صورت دقیق و حرفه‌ای انجام شده و نتایج آن در بهبود عملکرد خودروها، افزایش قدرت موتور، کاهش مصرف سوخت و ارتقای کلی راندمان، مشهود است. یکی از مزایای برجسته ریمپ ECU، توانایی آزادسازی پتانسیل کامل موتور خودرو است که به طور قابل توجهی قدرت و شتاب آن را افزایش می‌دهد. با بهینه‌سازی ترکیب هوا و سوخت و تنظیم دقیق زمان‌بندی جرقه، ریمپ می‌تواند عملکرد موتور را بهبود بخشد بدون نیاز به ارتقاء سخت‌افزاری گران‌قیمت. این به این معناست که با یک تغییر نرم‌افزاری ساده، خودروی شما می‌تواند افزایش قدرت و واکنش بهتری را تجربه کند.

چه در حال سبقت گرفتن از یک خودرو دیگر باشید یا در ترافیک شهری حرکت کنید، ریمپ باعث می‌شود خودروی شما سریع‌تر و قوی‌تر واکنش نشان دهد و شما تجربه‌ای راحت‌تر و هیجان‌انگیزتر از رانندگی داشته باشید. در بحث موتوری که اصل موضوع تیونینگ است کارهای فوق العاده زیادی می ‌توان انجام داد، مثلا بستن هدرز روی ماشین که یکی از کارهای رایجی است که انجام می ‌شود. پژو پارس به صورت پیش فرض موتور قدرتمندی به نسبت رقبای خود دارد و می ‌تواند خود به تنهایی رضایت شما را تا حدودی جلب کند، ولی تقویت آن می‌ تواند شما را بهتر به هدفتان برساند. این مورد بودجه خاصی نمی ‌پذیرد و هر میزان که بخواهید می ‌توانید هزینه کنید و با هزینه بیشتر می ‌توانید نتیجه مطلوب تری دریافت کنید. کریمی تیونینگ به عنوان یکی از حرفه ای ترین ها و باسابقه ترین ها در این زمینه، ریمپ ایسیو را برای هر خودرو به صورت اختصاصی و با توجه به نیازهای مشتری و ظرفیت و پتانسیل خودرو انجام می دهد.

این ویژگی‌ها باعث می‌شود که این خودروها برای علاقه‌مندان به تیونینگ، انتخاب‌های مناسبی باشند. با استفاده از ریمپ ECU، تنظیمات دقیق موتور خودرو به‌طور کامل بهینه‌سازی می‌شود، به‌طوری‌که برنامه‌های مصرف سوخت به‌طور مؤثری کاهش هدررفت انرژی را اعمال می‌کنند. این بهینه‌سازی نه‌تنها باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود، بلکه به‌طور قابل‌توجهی هزینه‌های سوخت شما را در بلندمدت کاهش می‌دهد. به‌ویژه در شرایط پرترافیک شهری یا در سفرهای طولانی، این تغییرات به‌خوبی خود را نشان می‌دهند و باعث می‌شود خودرو با راندمان بالاتری عمل کرده و با هر باک بنزین مسافت بیشتری طی کند. این بهبود در عملکرد موتور به‌ویژه برای رانندگان شهری که روزانه در ترافیک هستند یا افرادی که سفرهای طولانی انجام می‌دهند، بسیار مفید است. کاهش مصرف سوخت به معنای کاهش دفعات سوخت‌گیری است که در نتیجه هزینه‌های کلی شما را کاهش می‌دهد.

همچنین بحث امنیت این خودرو که نیازمند یک توجه بسیار ویژه است را فراموش نکنید. همچنين گفتنی است در مقاله راه های تقویت موتور پژو پارس تنها بصورت کلی و دیدگاه ساده راه های تقویت این خودرو را بررسی کردیم و نکات بسیار زیاد و ریزو درشت دیگری از حوصله مطلب خارج بود. همچنین میتوانید با تعویض سرسیلندر و قطعات وابسته نسخه ال۳را تبدیل به ۱۶ سوپاپ بکنید که نیازمند تفییر در سیمکشی و ایسیو میباشد. از دیگر اقداماتی که میتوانید انجام دهید استفاده از میل سوپاپ وسوپاپ های افترمارکت است که در هر دو نسخه بسیار تاثیر گذار است معمولا استفاده از نسخه های ایکس یو ام و یا نسخه معروف به GTI توصیه میشود. پیستون های افترمارکت جهت افزایش تراکم تاثیر گذاری خوبی در کنار موارد قبلی دارند.

زمانی که موتور خودرو به‌طور دقیق و بهینه تنظیم شود، عملکرد آن در دمای بهینه‌تری انجام می‌شود که به‌طور مستقیم از استهلاک سریع و آسیب به قطعات جلوگیری می‌کند. این به معنای کاهش نیاز به تعویض قطعات مصرفی و در نتیجه کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودرو است. در واقع، ریمپ به موتور اجازه می‌دهد تا با بازده بالاتری عمل کند و در عین حال فشار اضافی را از روی قطعات حیاتی بردارد. این فرآیند باعث می‌شود که قطعات موتور کمتر در معرض سایش قرار گیرند و به‌ویژه در بلندمدت، نیازی به تعویض زودهنگام نداشته باشند. علاوه بر این، به دلیل بهینه‌سازی دما و کاهش استهلاک، خودرو عملکردی پایدارتر و طول عمر بیشتری خواهد داشت.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو در تهران با کارشناسان ما تماس بگیرید. از بحث خارج ماشین که بگذریم، برای داخل ماشین نیز تغییراتی می‌ توان ایجاد کرد تا داخل ماشین جذاب‌ تر شود. مثلا تغییر روکش صندلی ‌ها یکی از کارهای بسیار جذاب برای اسپرت دوستان است که کمتر پیش می‌ آیند انجام نشده باشد و یا روکش فرمان ماشین به همین شکل. در داخل ماشین هم‌ چنین کنسول وسط ماشین می ‌تواند جزء ابزاری برای اسپرت کردن ماشین به حساب بیاید. پسشنهاد میشود برای اطلاعات بیشتر مقالات مرتبط سایت را مطالعه کنید (تیونینگ موتور xu7، تیونینگ موتور زانتیا و تیونینگ موتور تیوفایو).

✅ طرح لوگوی پژوبا قابلیت پروژکتور لوگوی پژو روی زمین، جذابیت خاصی به هنگام ورود و خروج از خودرو ایجاد می‌کند. ✅ فعال‌سازی خودکار با سنسور مغناطیسیدارای سنسور مغناطیسی هوشمند که با باز و بسته شدن درب، نورپردازی را فعال یا غیرفعال می‌کند. البته با نصب توربوهای قوی تر و برندهای بهتر، این هزینه به ۳۰ میلیون تومان نیز می رسد. بنابراین همانطور که ملاحظه می کنید خود کمپانی های سازنده برای تیونینگ محصولات خود ، زیر مجموعه های رسمی دارند. علاوه بر زیرمجموعه های رسمی، شرکتهایی هم به عنوان تیونر وجود دارند که تمرکز بر برند خاصی ندارند ولی بصورت رسمی فعالیت دارند که شاید معروفترین نام که برای همه ما ایرانیان شناخته شده است برند منصوری می باشد.

ریمپ ایسیو Sb16(عظام) از مرداد۱۴۰۲ برای اولین بار در ایران در مجموعه تیونینگ طاهری قابل انجام برای مشتریان عزیز می باشد. در ایسیو AECS از دریچه گاز برقی استفاده شده است که تصاویر آن را در زیر مشاهده می کنید. رپنیک بزرگترین وبسایت درباره تعمیر خودرو در ایران است و شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دیتیلینگ و سایر موضوعات مرتبط با خودرو، به وبسایت رپنیک مراجعه کنید. صداگیری اتاق خودرو کاراک شامل مجموعه خدماتی می شود که جهت بر طرف کردن صداهای اضافی اتاق خودرو مانند صداهای تق تق ، جیر جیر ، وز وز ارائه می گردد. صداگیری اتاق خودرو شامل صداگیری داشبورد خودرو ، صداگیری ستون خودرو ، صداگیری درب و رودری خودرو ، صداگیری سقف و سانروف خودرو ، صداگیری صندوق و طاقچه عقب و نیز برخی از صداهای بدنه خودرو می‌شود. برای مشاهده نمونه کارها و کسب اطلاعات بیشتر، به کانال آپارات سهیل تیونینگ مراجعه کرده و پروژه‌های ما را بررسی کنید.

که در این مورد نیاز به تغییرات نسبتا گسترده دارید و میتوان از برادر بزرگتر این پیشرانه یعنی ایکس یو هشت توربو هم کمک گرفت، استفاده از بوش و پیستون های بزرگتر یا موارد افترمارکت آنها هم ممکن است. پژو پارس یکی از خودروهایی قدمت دار در کشور ماست و مدت زمانی که این خودرو در حال تولید می باشد، خیلی طولانی است. به همین دلیل، در طی سال هایی که تولید و عرضه شده است، انواع مختلف موتور و همچنین ایسیو را در آن شاهد بوده ایم (در حدود 4 نوع موتور و 12 نوع ایسیو). موتور xup، مدل ارتقا یافته موتور xu7 است که نقص های فنی و ساختاری آن تا حدودی برطرف شده است. نکته مهم در مدل های مختلف پژو پارس، وجود ایسیوهای متعدد با تنظیمات و برنامه ریزی های مختلف است که دارای ایراداتی نیز هستند.

چگونه می توانید خودرو خود را تقویت کنید و بهترین مسیر برای رسیدن به قدرت بیشتر با اصطحلاک کمتر چیست؟ یک روش نصب توربوشارژر است. نصب دو قطعه کاربردی بالا در کنار ریمپ (به روش چیپ تیونینگ)، کمک بسیار زیادی به ارتقای کیفیت خودروی شما می کند. به دلیل استفاده از دریچه گاز برقی این خودرو با تاخیر قابل توجهی مواجه است که در هنگام ریمپ این موضوع مورد توجه قرار گرفته و تاخیر آن پس از ریمپ به حداقل می رسد. برای آشنایی بیشتر با کیفیت و روند کاری ما، می‌توانید به کانال رسمی ما در آپارات مراجعه کنید. در این کانال، ویدیوهایی از پروژه‌های انجام‌شده، مراحل کار و نتایج به‌دست‌آمده برای خودروهای مختلف به اشتراک گذاشته شده است.

پژو پارس که پیش تر با نام پرشیا و قبل از آن با نام پژو سفیر شناخته میشد در سال ۷۹ شمسی وارد بازار ایران شد و بنوعی اولین خودروی لوکس تولیدی در بازار ایران بود (اینطور که خودشان تعریف میکنند). این خودرو در چندین ترکیب متنوع عرضه شد که شامل تیپ های lx  ، elx، پارس سال، دوگانه سوز و اتوماتیک با موتورهای tu5، xu7 در دو مدل ۸ و ۱۶ سوپاپ و xum میباشد. بطور کلی یک پژو پارس وزنی در حدود ۱۱۰۰ کیلوگرم و از نظر ابعادی برابر با پژو ۴۰۵ یعنی ۴.۵ در ۱.۷ متر است. در ادامه به بررسی دقیقتر تقویت موتور های مختلف پژو پارس و سپس گزینه های تعویض موتور و ملاحظات تیونینگ این خودرو خواهیم پرداخت. برای تنظیم ارتفاع جلوی پژو پارس می‌توان از فنر پژو 206 استفاده کرد که هم ارتفاع مناسبی به خودرو می‌دهد و هم نرمی قابل قبولی دارد. ارتفاع قسمت عقب پژو پارس توسط مکانیک و جلوبندی‌ساز قابل تنظیم است و نیاز به تعویض قطعه خاصی ندارد.

باید بگوییم که جعبه دنده در این مدل عملکرد خوبی ندارد به علاوه اینکه مصرف سوخت ترکیبی آن 9.1 لیتر برای 100 کیلومتر اعلام شده که ب نظر عدد نادرستی می‌آید و تست‌های جاده‌ای، ارقام بالاتری را نشان می‌دهند. ریمپ ایسیو در هر مقطع از تیونینگ هر خودرویی واجب است، در واقع بعد از انجام تغییرات یا حتی قبل آن نیازمند این هستید که تنظیم بارگذاری شده توسط کارخانه را تغییر دهید تا بتوانید به قدرت بیشتر و کنترل بهتری بر روی موتور دست یابید. پژو پارس هم از این قاعده مستثنا نیست، ریمپ ایسیو شامل تغییرات فیزیکی بر روی موتور نمی‌شود و شما تنها نیازمند یک ایسیو مناسب که می‌تواند یکی از نسخه‌های کارخانه‌ای یا افترمارکت باشد و یک تیونر خوب برای ریمپ آن هستید. پژو پارس اولین خودروی انژکتوری ایران خودرو به حساب می آید که در طول بیست و چهار سال از عرضه آن تا کنون شاهد مونتاژ ۵ موتور با حدود ۱۲ ایسیو مختلف بر روی آن بوده ایم. قبل از توضیح درباره ریمپ پارس، در این مقاله از تیونینگ طاهری، اول موتورهایی که تا کنون روی آن نصب شده را بررسی می کنیم و متناسب با آن در مورد ریمپ ایسیوهای مورد استفاده اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار می دهیم.

ریمپ ایسیو در کلینیک کریمی تیونینگ دارای ضمانت 2 ساله می باشد و این یعنی اطمینان و کیفیت. کاراک مجموعه‌ای متخصص در زمینه‌های صداگیری خودرو، تیونینگ خودرو، ریمپ ایسیو خودرو و اسپرت سازی خودرو می‌باشد. خدمات ما کاملا قانونی و تعرفه های ما کاملا مشخص است همچنین تعمیرات کاراک با ضمانت و گارانتی کاراک ارائه می‌گردد. علاوه بر افزایش شتاب و قدرت، این بهبود در بهره‌وری سوخت به معنای کاهش تعداد دفعات سوخت‌گیری و هزینه‌های اضافی است که در طولانی‌مدت موجب صرفه‌جویی می‌شود. بنابراین، ریمپ ECU به رانندگان این امکان را می‌دهد که در کنار افزایش عملکرد خودرو، از نظر اقتصادی نیز بهره‌مند شوند و تجربه‌ای لذت‌بخش و مقرون به‌صرفه از رانندگی داشته باشند. پژو پارس ELX از موتور 1.8 لیتری زانتیایی استفاده می‌کند که قدرت و شتاب بسیار خوبی دارد ولی تولید آن پس از مدتی، به دلیل تحریم و عدم دسترسی ایران خودرو به موتور آن، متوقف شد.

همچنین، به عوامل موثر در انتخاب خودرو برای تیونینگ، مزایا و معایب هر گزینه، هزینه‌های تقریبی و نکات مهمی که باید هنگام تیونینگ در نظر گرفت، خواهیم پرداخت. با کار مگز همراه باشید تا بهترین انتخاب خودرو را برای تیونینگ کردن داشته باشید. یکی از مشکلاتی که در این خودرو به چشم می خورد، بالا بودن میزان مصرف سوخت است که البته با ریمپ ایسیو و اعمال تغییرات در جداول مربوط به جرقه زنی، پاشش سوخت و اشتعال بنزین، می توان مصرف سوخت را کاهش داد. با اینکه در خصوص پژو پارس پلاس با موتور XUP ادعا شده که مصرف بالای آن اصلاح شده است، اما چنین چیزی منطقی نیست و همچنان مصرف آن بالاتر از یک حد طبیعی و معقول است. ریمپ ECU نه تنها به بهبود عملکرد موتور کمک می‌کند، بلکه با کاهش فشار اضافی بر قطعات اصلی موتور مانند پیستون‌ها، سوپاپ‌ها و شمع‌ها، عمر مفید آن‌ها را افزایش می‌دهد.

برای راه دوم می ‌توانید یک پژو پارس اسپرت آماده خریداری کنید که شما را ملزم به جستجو برای آن می ‌کند. یکی از اقداماتی که در بحث اسپرت کردن پژو پارس مطرح است، سیاه کردن ماشین است البته نه اینکه رنگ ماشین را تغییر دهند. بلکه منظور از سیاه کردن ماشین، دودی کردن شیشه ها یا چراغ های عقب ماشین است. یک مورد بسیار رایج دیگر برای اسپرت کردن ماشین، عوض کردن چراغ های ماشین و استفاده از چراغ هایی از جمله هدلایت، زنون و… است که می ‌تواند خودرو را بسیار اسپرت و زیباتر کند. برای اینکار می‌توانید سراغ توربو یا سوپرشارژر یا تراتل بادی بروید شاید بتوان گفت توربو و سوپرشارژر برروی موتور تیوفایو بهتر پاسخ بدهند، تراتل هم گزینه بدی نیست اما ممکن است کمی از حالت شهری به‌دور بشوید که البته در گزینه‌های دیگر نیز همین‌طور ممکن است. استفاده از این سیستم‌ها تغییرات بیشتری نیز می‌طلبد مانند تعویض شاتون و پیستون‌ها، یاتاقان‌ها، میل‌لنگ، ایسیو، انژکتور و… با نمونه‌های افترماکت.

موتور TU5 به کار رفته در پژو پارس قدرت 108 اسب بخاری و گشتاور 142 نیوتن متری دارد و در مدل پارس LX شتاب 0 تا 100 کیلومتر 13.2 ثانیه‌ای را رقم می‌زند. پژو پارس در مدل LX با جعبه دنده 5 سرعته دستی عرضه می‌شود و به تازگی با جعبه دنده اتوماتیک هم قابل خریداری است. طبق اعلام ایران خودرو، شتاب 0 تا 100 کیلومتر در مدل اتوماتیک برابر با 15 ثانیه و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت است. ریمپ ECU یا بازنویسی و تنظیم مجدد واحد کنترل موتور، یکی از روش‌های مدرن و مؤثر برای بهینه‌سازی عملکرد خودرو است. این فرآیند به‌ویژه در خودروهای ایرانی کاربرد فراوانی دارد و به کمک آن می‌توان تنظیمات کارخانه‌ای ECU را تغییر داد تا عملکرد موتور بهبود یابد.

البته می‌توانید از فنر و کمک‌فنرهای افترمارکت هم در جلو و عقب خودرو استفاده کنید یا حتی سراغ سیستم‌های پنوماتیکی برای تعلیق خود بروید. جدا از موارد بالا می‌توانید نسبت به نصب استرات بار و استفاده از رینگ‌های اسپرت هم اقدام کنید که تأثیر مثبتی می‌گذارند. پژو پارس ایران خودرو اکنون با موتورهای 1.8 ساده و TU5 در نسخه‌های دستی و گیربکس اتوماتیک و با موتورهای 1.8 زانتیایی (ELX) و 2.0 مدل XUM در مدل‌های دست دوم قابل خریداری است. البته پژو پارس دوگانه سوز هم برای مدتی تولید شد که به ندرت در بازار یافت می‌شود. اما موتور 1.8 لیتری می‌تواند قدرتی برابر با 100 اسب بخار و گشتاوری معادل 153 نیوتن متر تولید کند و در مدت زمان 15 ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

✅【نصب ساده】بدون نیاز به سوراخ کاری، بدون آسیب به خودرو، طراحی بی سیم، با برچسب خودچسب 3M. ✅ نصب آسان و بی‌نیاز از سیم‌کشیاین ولکام لایت به‌صورت چسبی و وایرلس طراحی شده است و بدون نیاز به سیم‌کشی و سوراخ‌کاری به راحتی روی سطح درب خودرو نصب می‌شود. طبق آخرین استعلام قیمت هایی که از مراکز نصب توربو شارژر داشته ایم، این کار حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون هزینه دارد. امروزه بیشتر خودروهای روز دنیا از سرسیلندرهایی استفاده می کنند که برای هر سیلندر ۴ سوپاپ و در برخی مواقع بیشتر از ۴ سوپاپ در نظر گرفته اند. علاقمندان به آموزش ریمپ می توانند لینک دوره ریمپ تخصصی کاراکال تیونینگ را مشاهده کنند. در صورتیکه اقدام به نصب این تجهیزات (بخصوص هدرز) نمودید،  در هنگام مراجعه برای ریمپ پارس درخواست برنامه ریمپ استیج ۲ را بدهید یا در صورتیکه بعد از ریمپ این تجهیزات را نصب کردید، با هزینه اندکی برنامه را به استیج ۲ ارتقا دهید.

مثلاً برای بیشترین بازدهی موتور، بر روی ظاهر و آیرودینامیک ماشین تغییراتی ایجاد می ‌کنند. تغییرات موتوری معمولاً هزینه ‌های بالاتری نسبت به تغییرات ظاهری دارند و به همین دلیل، تغییرات روی بدنه ماشین بیشتر انجام می ‌شود. تیونینگ خودرو در ایران، با وجود محدودیت‌های موجود، به عنوان یک علاقه‌مندی پرشور میان جوانان و علاقه‌مندان به خودرو رواج یافته است. تبدیل یک خودروی معمولی به یک ماشین منحصر به فرد با عملکرد بالا، آرزوی بسیاری از رانندگان است. اما انتخاب خودروی مناسب برای تیونینگ، با توجه به تنوع مدل‌ها و محدودیت‌های بازار، نیازمند بررسی دقیق است. در این مطلب، به بررسی 6 تا از بهترین ماشین ها برای تیونینگ در ایران خواهیم پرداخت.

این ویدیوها به شما کمک می‌کنند تا با دیدی بازتر، فرآیندهای تخصصی ریمپ و تیونینگ را مشاهده کرده و با اطمینان بیشتری از خدمات ما استفاده کنید. با وجود موتور کوچک پراید، ریمپ می‌تواند عملکرد قابل‌توجهی به این خودرو اضافه کند. برای موتور XU7L4  می‌توان از میلسوپاپ های تقویتی مانند میلسوپاپ GTI6 یا میلسوپاپ های افترمارکت دیگر استفاده کرد. برای موتور XU7L3 نیز میلسوپاپ های افترمارکت ایرانی و وارداتی موجود می‌باشد ولی تنوع زیادی ندارند. از میلسوپاپ های افترمارکت ایرانی مثل هورنت و H&H گرفته تا نمونه‌های چینی مثل میلسوپاپ شرک و مدل‌های اروپایی مثل کتکمز و نیومن.

گفتنی است برپایی نمایشگاههای نامنظم تیونینگ در آن زمان و نفوذ اینترنت و ایجاد کلاس 206 در مسابقات اتوموبیلرانی در شناخته شدن این حوزه پر سود بی تاثیر نبوده است. اگر اقدام به حذف کاتالیزور کردید، سنسور اکسیژن دوم خودرو هم غیرفعال می گردد تا خطای فرسودگی کاتالیزور هم حذف شود. در این مرحله باید سراغ پرخورانی و توربوشارژینگ برویم، راه دو موتور را در اینجا جدا میکنیم.

برخی از تغییرات در خودرو، مانند افزایش قدرت موتور، می‌تواند باعث افزایش مصرف سوخت شود. سهیل تیونینگ با بیش از ده سال تجربه تخصصی در زمینه ریمپ و تیونینگ خودرو، به عنوان یکی از نام‌آورترین و معتبرترین مجموعه‌های این حوزه در منطقه شناخته می‌شود. ما با بهره‌گیری از تیمی حرفه‌ای از متخصصان و علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت و لوکس، خدماتی در سطح استانداردهای جهانی ارائه می‌دهیم. در سهیل تیونینگ، با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته، توان و عملکرد خودروهای شما را به بالاترین سطح ممکن می‌رسانیم و تجربه‌ای متفاوت از رانندگی را برای شما به ارمغان می‌آوریم. ریمپ با تغییر تنظیمات واحد کنترل موتور (ECU) انجام می‌شود که موجب بهینه‌سازی عملکرد موتور می‌شود. نتیجه این تغییرات، شتاب بهتر، واکنش نرم‌تر به پدال گاز و به طور کلی تجربه رانندگی بهتری خواهد بود.

✅ طراحی بافت کربناستفاده از طرح فیبر کربن در بدنه این محصول، جلوه‌ای اسپرت و مدرن به خودروهای پژو می‌دهد. در خصوص اینکه تیونینگ پرشیا به چه صورت انجام شود نمی توان معایب زیادی را برای آن در نظر گرفت اما با این حال می توان از موارد زیر نام برد. (دود تولیدی باید از یک کاتالیست بلندتر عبور کند تا این استاندارد در آن رعایت شود). برخی از تغییرات در خودرو ممکن است با قوانین راهنمایی و رانندگی مغایرت داشته باشد. تیونینگ خودرو موضوعی پیچیده و گسترده است و ممکن است سوالات زیادی در مورد آن داشته باشید. ✅ نور LED با مصرف کم و دوام بالامجهز به LEDهای پرقدرت و کم‌مصرف که عمر مفید بالایی دارند و در شرایط مختلف جوی عملکرد عالی دارند.

بنابراین، این روش به‌عنوان یک راه‌حل مقرون‌به‌صرفه و مؤثر برای بهینه‌سازی عملکرد خودرو و کاهش هزینه‌های نگهداری محسوب می‌شود. فروشگاه اینترنتی کارگاه از سال ۱۴۰۰ جهت توزیع انواع لوازم تیونینگ موتور و بدنه ی خودروهای شهری، دریفت، درگ و آفرود فعالیت خود را شروع کرد. ما در تمامی قدم های انتخاب درست کالا و خرید تا اطمینان از صحت کالای دریافت شده و کسب رضایت مشتری، در کنار شما هستیم و امور مشتریان کارگاه همواره آماده پاسخگویی و رفع مشکلات همراهان خود است. تأثیر هدرز بر روی هر سه مدل موتور این خودرو محسوس بوده و می‌تواند باعث تولید صدای دل‌نشین‌تری هم بشود. اما اگر می خواهید همیشه بنزین سوپر مصرف کنید، می توان ۲۱۰ اسب بخار را از این موتور بیرون کشید.

با نصب این کیت مکش به‌جای فیلتر هوای فابریک هوای بیشتری را به موتور خود می‌رسانید و این یعنی احتراق قوی تر البته این تغییر آن‌چنان زیاد نبوده اما با استفاده از لوازم دیگر و نسبت به هزینه آن کارآمد است. وبسایت کار مگز در تلاش است تا جدید ترین و به روز ترین اخبار خودرو را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. هم چنین مجله خودرو ما به نقد و بررسی جامع مشخصات انواع خودرو های کلاسیک تا مدرن ، خودرو های ایرانی و خارجی و محبوب ترین های دنیای خودرو سازی می پردازد. ناگفته نماند که نظرات و تجربیات شما همراهان گرامی برای ما ارزشمند است و با به اشتراک گذاری آنها با ما ، کار مگز را در این مسیر جذاب همراهی خواهید کرد. پس از انجام این کارها پیشنهاد می کنیم برای افزایش امنیت خودرو مواردی را که ذکر خواهیم کرد انجام دهید.

پس از انجام این چند مورد قطعا تغییر قابل ملاحظه ای در بهبود عملکرد موتور و افزایش شتاب اتومبیل مشاهده خواهید کرد. برای مثال پراید با یک سرسیلندر B6، کیت مکش و ریمپ استاندارد، می تواند ۹۰ اسب بخار قدرت سر چرخ (حدود ۱۰۰ اسب روی فلایویل) تولید کند. ریمپ خودرو پارس، کمک زیادی به ارتقای کیفیت و عملکرد آن می کند زیرا این خودرو در برنامه ریزی ایسیو، محدودیت های فراوانی دارد که مسبب ایجاد ضعف های زیادی در آن می باشد. ریمپ خودرو پارس باید به شیوه اصولی و در مراکز ریمپ تخصصی انجام شود تا بهترین نتیجه و بازدهی را از آن بگیرید. که گاهی تنظیم ecu نامیده می شود، زمانی است که تنظیمات « واحد کنترل موتور یا همان ایسیو » خودرو برای بهبود چندین بخش از عملکرد خودرو تغییر می کند.

موتور xu7 از یک بلوک بوش تر و سرسیلندر الامینیومی تشکیل شده که بوش های آن از نوع چدنی است. موتور تیوفایو بر روی پارس میتواند حداکثر ۱۰۸ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. اگر بطور خلاصه بخواهیم بگوییم کدام موتور برای تقویت بر روی تیوفایو بهتر عمل میکنند میتوان گفت موتور تیوفایو موتوری با تحمل و استهلاک بهتر است اما در مقابل موتور های خانواده ایکس یو خرج و پیچیدگی کمتری برای تیونینگ دارند. برای سادگی اینکه چه کار میتوان برای تقویت این موتور کرد ما آنها را به سه استیج تقسیم میکنیم، توجه کنید که این استیج ها چیز ثابتی نیست و برای هر تیونر میتواند متفاوت باشد. پژو پارس یکی از پرطرفدار ترین محصولات ایرانخودرو در بیست سال گذشته، یک محصول ایرانی و درواقع یک فیس لیفت از پژو ۴۰۵ است که سعی شده آن را بیشتر شبیه پژو ۴۰۶ بکند.

پژو 405 SLX با پیشرانه ۴ سیلندر TU5 و حجم موتور ۱.۶ لیتر، قدرت ۱۰۸ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر، یکی از خودروهای محبوب در بازار ایران است. این خودرو با شتاب ۱۳.۲ ثانیه و سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت، عملکرد مناسبی دارد و مصرف ترکیبی ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر، آن را به خودرویی اقتصادی تبدیل کرده است. پژو 405 SLX به دلیل وزن سبک، طراحی مناسب و قابلیت‌های فنی بالا، گزینه‌ای عالی برای تیونینگ است. در این مقاله، به بررسی خودروهایی پرداخته شده که به دلیل ویژگی‌های فنی و طراحی مناسب، گزینه‌های ایده‌آلی برای تیونینگ هستند و فهمیدیم که بهترین ماشین ها برای تیونینگ در ایران چه هستند. هر یک از این خودروها با قابلیت‌های فنی بالا و امکان نصب تجهیزات تیونینگ مانند کیت مکش، هدرز، ریمپ ایسیو و تقویت سیستم تعلیق و ترمز، می‌توانند بهبود قابل توجهی در عملکرد و راندمان داشته باشند.

ریمپ به معنای تغییر در تنظیمات اصلی موتور برای افزایش قدرت، شتاب و بهبود راندمان است که بدون نیاز به تغییرات سخت‌افزاری پیچیده انجام می‌شود. صفر تا صد پرشیا معمولا بین 15 الی 18 ثانیه ( میانگین 16 ثانیه ) میباشد که بستگی به سال خودرو و نوع ایسیو آن و شیب و دست فرمان راننده متفاوت است. بطور کلی این مرحله در کنار هزینه نسبتا کم شامل تغییرات زیادی نمیشود و اثر گذاری عجیبی هم ندارد. خوشبختانه انواع زیادی کیت مکش حرفه ای با فیلتر هوای مختلف و هدرز های اماده تمام استیل یا فولادی جهت انتخاب مشتری فراهم است و در این قسمت دست بسیار باز است. موتور تیوفایو دارای یک بلوک چدنی با بوش خشک و سرسیلندری آلومینیومی است و حجمی در حدود 1.6 لیتر دارد.

باتوجه به توان بیشتر پیشرانه نسبت به موتور XU7 ، شاهد شتابگیری بهتری هستیم که پس از ریمپ افزایش می یابد و شتاب صفر تا صد حدود یک و نیم ثانیه کاهش می یابد. هزینه تیونینگ خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع خودرو، نوع تیونینگ و قطعات مورد استفاده. به طور کلی، تیونینگ عملکردی معمولاً هزینه بیشتری نسبت به تیونینگ ظاهری دارد. رانا به دلیل موتور TU5 و طراحی مناسب، با ریمپ می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد. تندر 90 به دلیل موتور K4M و طراحی صنعتی باکیفیت، با ریمپ می‌تواند عملکرد بهتری ارائه دهد. ریمپ ECU همچنین به بهبود عمر موتور و کاهش استهلاک قطعات کمک می‌کند، زیرا فشار اضافی از روی موتور برداشته می‌شود و قطعات با کارایی بیشتری عمل می‌کنند.

با بازنویسی تنظیمات موجود با نرم افزار جدید، می توان خودرو را برای مدیریت تزریق سوخت، جریان هوا، سنسورها و موارد دیگر (در چارچوب محدودیت های قانونی) دوباره برنامه ریزی کرد. تعویض سپرها به رینگ های اسپرت باعث می‌ شود تا آیرودینامیک پژو پارس بهتر شود و در نتیجه این بهبود، قدرت شکستن باد ماشین بیشتر شود. پژو پارس طوری طراحی شده است که به اصطلاح عامیانه، خوش اسپرت است و با اسپرت کردن آن می ‌توان ماشین زیبایی داشت. پژو ۴۰۵ همواره در بین جوانان و ماشین باز ها خودرویی به اصطلاح اسپورت خور می باشند. اما بیشتر تغییرات مشاهده شده در ارتفاع زدن ، رینگ های اسپرت ، نورپردازی های خاص و از این قبیل می باشد. این خودرو که از سال 82 در بازار ایران قابل دسترسی بود، موجب ایجاد موج بزرگی در بحث تقویت و تجهیز ظاهری و صوتی و موتوری گشت.

با بررسی دقیق مزایا و معایب هر خودرو، شما را در انتخاب بهترین گزینه برای تیونینگ یاری خواهیم کرد. پژو پارس – پرشیا یکی از محبوب ترین محصولات ایران‌ خودرو است که سال هاست مدل های متنوعی از آن با مدل های مختلفی از موتور و ایسیو تولید شده است. پژو پارس پلاس با موتور xup یا XU7P یکی دیگر از مدل های پژو پارس است که دارای موتوری ارتقا یافته می باشد. به مجموعه‌ای از تغییرات و اصلاحات در بخش‌های مختلف خودرو گفته می‌شود که با هدف بهبود عملکرد، افزایش قدرت، بهینه‌سازی مصرف سوخت و یا تغییر ظاهر خودرو انجام می‌گیرد. این تغییرات می‌توانند شامل بخش‌های مختلفی از جمله موتور، سیستم تعلیق، سیستم اگزوز، بدنه و ظاهر خودرو باشند. به‌علاوه، این تنظیمات نه تنها به قدرت و شتاب کمک می‌کند، بلکه به موتور خودرو اجازه می‌دهد که بهینه‌تر و با مصرف سوخت کمتر عمل کند.

لطفاً توجه داشته باشید مهمترین بخش تقویت یا تیونینگ علی الخصوص موتور خودرو، به مکانیک یا تیونر شما و تجربه ایشان بر می گردد. به همین دلیل علاوه بر کیفیت قطعات مورد استفاده، تبحر وی در جمع کردن موتور از مهمترین نکات این حوزه می باشد. می توان با ریمپ ایسیو و پایین آوردن دمای شروع به کار فن موتور در دورهای تند، کند و خاموش، از ایجاد خرابی های ناشی از بالا رفتن دمای موتور و خرابی قطعات آن پیشگیری نمود. این اقدام در بیشتر محصولات ایران خودرو و برند پژو، کاملا ضروری به نظر می رسد. پژو پرشیا که امروز با نام پژو پارس شناخته می‌شود یکی از زیباترین محصولات ایران ‌خودرو است که سال های سال است تولید می‌شود.

بنابراین هر گونه تغییراتی که خارج از ظرفیت و پتانسیل موتور اعمال شود، باعث آسیب به موتور می گردد. مراکز ریمپ حرفه ای و متخصص، هرگز قبول نمی کنند که درخواست مشتری مبنی بر افزایش توان غیر منطقی موتور را روی ایسیو اعمال کنند. برای خودروی شاهین به دلیل عرضه کم و محدودیت پیشرانه تا کنون لوازم افتر مارکت زیادی تولید نشده است و از طرفی این پیشرانه خیلی پتانسیل تقویت را ندارد. شمع سوزنی مخصوص موتورهای توربو و وایر اسپرت و داون پایپ (در صورت تولید) را ما پیشنهاد می کنیم. اما بهترین و ارزانترین روش ، ریمپ شاهین است که پیشنهاد می کنیم مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید. می دانید که ایسیو دارای یک برنامه یا مپ فابریکی است و تمام عملکردهای مختلف خودرو و موتور نیز بر اساس همین برنامه صورت می گیرد.

برای همین ما می خواهیم در چند بخش، شما را به مسیر درست تیونینگ خودرو راهنمایی کنیم. برای کلیه خودروهای زیر 10هزارکیلومتر که به کاراکال مراجعه می کنند تا 15درصد تخفیف دائمی اعمال می شود. ریمپ ECU در تمامی نمایندگی های کاراکال تیونینگ با ضمانت نامه کتبی 30 ماهه انجام میگردد. این دو خودرو با موتورهای XU7 و TU5 شناخته می‌شوند و ریمپ تأثیرات مثبتی بر آن‌ها دارد. یکی از اصلی‌ ترین کارهایی که این روزها روی ماشین‌ ها انجام می ‌شود، اقدامات ظاهری از قبیل دودی کردن شیشه ‌ها، کم کردن ارتفاع و اقدامات این چنینی است. ✅ منبع تغذیه باتری قلمیبرای کارکرد نیازی به سیم‌کشی ندارد و با باتری نیم قلمی (AA یا AAA) کار می‌کند که تعویض آن نیز بسیار آسان است.

این خودرو با موتور دوگانه‌سوز خود، در حالت گاز معمولاً توان کمتری ارائه می‌دهد. این افزایش قدرت فقط به معنای سرعت بیشتر نیست، بلکه تجربه رانندگی شما را به یک سطح جدید از پویایی و چابکی می‌برد. ریمپ باعث می‌شود تا با افزایش شتاب و دسترسی به سرعت‌های بالاتر به راحتی از موانع عبور کنید و تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر داشته باشید. اگر تصمیم به خرید پژو پارس اسپرت دارید دو راه دارید، اولین راه خرید یک پژو پارس نو یا دسته دوم است و سپس ارتقا آن بر اساس بودجه شماست و راه دوم خرید پژو پارس اسپرت دسته دوم است. راه اول که راه حل مشخص و واضحی است، برای آن باید یک ماشین تهیه کنید و سپس هرآنچه که نیاز دارید بر روی ماشین سوار کنید.

مخصوصا اینکه مردم معمولا از روی بالا یا پایین بودن قمیمت ها، کیفیت و عملکرد مراکز ریمپ را ارزیابی می کنند که باید بگوییم این برداشت به هیچ عنوان درست نیست. اگر در ریمپ، پاشش سوخت برای حصول توان بیشتر در موتور به صورت غیر اصولی افزایش یابد، علاوه بر افزایش مصرف سوخت باعث آسیب های همچون خرابی کاتالیست، افزایش دمای موتور، سوختن واشر سرسیلندر و … می شود. پراید در طرح های مختلف ( ۱۱۱،۱۳۱،۱۵۱ , … )، انواع تیبا و ساینا، کوییک، پژو جی ال ایکس، پژو پارس و سمند با موتور XU7 خودروهایی هستند که هنوز هم با موتور هشت سوپاپ تولید می شوند. کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودرو کریمی تیونینگ با بیش از 15 سال سابقه فعالیت تخصصی همواره افتخار ارائه خدمات نوین و پیشرو را به شما داشته است. تعمیرگاه تخصصی صداگیری خودرو و ریمپ ایسیو کاراک ارائه دهنده خدمات تخصصی خودرو در ایران ، کویت ، امارات ، عراق ، افغانستان و تاجیکستان میباشد. اگر بخواهید این موتور با بنزین معمولی مَپ شود، می توانید حدود ۱۵۰ اسب بخار سر چرخ از این خودرو قدرت بگیرید.

بنابراین با تغییر دادن همان اعداد از طریق ریمپ ایسیو (ریمپ یعنی برنامه ریزی مجدد ایسیو )، می توان این مشکلات را هم به صورت دائمی و کامل برطرف نمود. با تنظیمات دقیق‌تر موتور و بهینه‌سازی عملکرد آن، نه تنها قدرت و شتاب خودرو افزایش می‌یابد، بلکه مصرف سوخت نیز کاهش می‌یابد. این امر به‌ویژه برای خودروهای ایرانی مانند پراید، پژو، سمند و تیبا که در ترافیک شهری یا سفرهای طولانی استفاده می‌شوند، می‌تواند تفاوت زیادی در هزینه‌های سوخت ایجاد کند. پژو پارس اسپرت و کلاً همه ماشین ‌های اسپرت در دهه اخیر طرفدارهای بسیار زیادی پیدا کرده‌ اند. تیونینگ یک ماشین باعث می ‌شود از نظر موتوری قدرت آن افزایش پیدا کند و این کار نیازمند مجموعه ‌ای از اقدامات است.

این عدد بسیار عدد قابل توجهی است؛ با یک هزینه تقریبا منطقی حدود ۳۰ اسب بخار قدرت بیشتر از ماشین گرفته اید. اگر موتور خودروی شما توان زیادی داشته باشد اما در سیستم تعلیق تغییری ایجاد نشود، خودرو در سر پیچ ها دچار کم فرمانی (Under Steer) یا اور استیر (Over Steer) می گردد. اندر استیر یا کم فرمانی یعنی شما سر پیچ فرمان را چرخانده اید اما خودرو در مسیر قبلی خودش حرکت می کند! موتور xup که ارتقا یافته موتور xu7 است، به طور ذاتی موتور داغی محسوب می شود. این موضوع با اینکه تا حدودی برطرف شده است اما باز هم بالا بودن دمای کارکرد فن موتور در آن، باعث مشکلات زیادی در موتور می شود.

سیستم جرقه نیز بسیار اهمیت پیدا می‌کند مخصوصاً در موتورهای خانواده ایکس یو که از کوئل‌های ضعیف‌تری برخوردار هستند، برای تقویت این سیستم می‌توانید سراغ کیت‌های کوئل‌های قوی تر کارخانه‌ای و یا افترمارکت به همراه شمع‌های قوی تر و دیگر متعلقات بروید. اما با توجه به این که ما در ایران زندگی می کنیم و خودروهای ما از خودروهای روز دنیا فاصله دارند، پس پنجمین پیشنهاد ما برای تقویت اصولی خودرو، استفاده از سر سیلندرهایی است که برای هر سیلندر ۴ سوپاپ در نظر گرفته اند. هدف از تقویت موتور بلا استثنا گرفتن توان بیشتر در راستای اهداف مشخصی نظیر افزایش شتاب یا افزایش تاپ اسپید و در عین حال اجراهای نمایشی مثل کات آف رگباری (Soft Cut OFF) یا بگ فایر (Back Fire) می باشد. در ادامه بصورت خلاصه به این روش ها اشاره خواهیم داشت و امیدواریم شما را برای رسیدن به بهترین نتیجه راهنمایی کرده باشیم. در برنامه استیج ۲ از دستگاه وایدبند برای تنظیم مجدد نسبت سوخت به هوا استفاده می شود.

این فرآیند به‌ویژه برای افرادی که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بهینه‌سازی راندمان خودروی خود هستند، گزینه‌ای مناسب و اقتصادی به حساب می‌آید. با ریمپ ECU، شما بدون نیاز به تغییرات سخت‌افزاری پیچیده و گران‌قیمت می‌توانید بهره‌وری سوخت خود را بهینه کرده و تجربه رانندگی اقتصادی‌تری داشته باشید. ریمپ ECU با تنظیم دقیق‌تر نسبت سوخت و هوا و تغییرات در زمان‌بندی جرقه، باعث بهینه‌سازی عملکرد موتور و افزایش محسوس شتاب خودرو می‌شود. این فرآیند به موتور اجازه می‌دهد تا به کارایی بهتری دست یابد و قدرت بیشتری تولید کند، بدون نیاز به تغییرات سخت‌افزاری گران‌قیمت یا پرهزینه. نتیجه این تنظیمات، توانایی بیشتر خودرو برای سبقت‌های سریع‌تر و مانورهای چابک‌تر در جاده است، که به‌ویژه برای رانندگانی که در جاده‌های پرترافیک و یا در مسیرهای طولانی رانندگی می‌کنند، مفید و کاربردی است.

این خودرو با شتاب ۱۲.۶ ثانیه و سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت، عملکرد مناسبی دارد و مصرف ترکیبی ۷.۱ لیتر در صد کیلومتر، آن را به خودرویی اقتصادی تبدیل کرده است. پژو 207 به دلیل وزن سبک، طراحی مناسب و قابلیت‌های فنی بالا، گزینه‌ای عالی برای تیونینگ است. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با پیشرانه ۴ سیلندر TU5 و حجم موتور ۱.۶ لیتر، قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر، یکی از محبوب‌ترین خودروهای هاچ‌بک در بازار ایران است. این خودرو با شتاب ۱۱.۶ ثانیه و سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، عملکرد فنی مناسبی دارد. همچنین، مصرف ترکیبی ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر، آن را به خودرویی اقتصادی تبدیل کرده است. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به دلیل وزن سبک، طراحی مناسب و قابلیت‌های فنی بالا، گزینه‌ای عالی برای تیونینگ است.

این بهینه‌سازی باعث می‌شود که با هر باک بنزین، مسافت بیشتری طی کنید و هزینه‌های سوخت کاهش یابد. در تنظیمات سفارشی ریمپ، تمامی پارامترهای عملکردی موتور مانند نسبت هوا و سوخت، زمان‌بندی جرقه و دیگر ویژگی‌ها به‌طور دقیق تنظیم می‌شود تا بیشترین بهره‌وری از موتور حاصل شود. این تنظیمات سفارشی موجب افزایش شتاب خودرو، بهبود واکنش به پدال گاز و ایجاد حس رانندگی سریع‌تر و قوی‌تر می‌شود. در کلینیک تخصصی “کریمی تیونینگ”، تمامی اصول حرفه ای و تخصصی ریمپ و تیونینگ خودرو در بالاترین سطح کیفیت و با استفاده از نرم افزارها و تجهیزات اورجینال و آپدیت انجام می شود. انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو در انواع داخلی و خارجی و رضایتمندی نزدیک به 100 درصدی مشتریان این مجموعه، نشان از صداقت و حرفه ای بودن کریمی تیونینگ در ارائه خدمات است. ریمپ ایسیو یک کار تخصصی است که باید با شناخت کامل از نوع موتور و ظرفیت های آن انجام شود.

ولکام لایت چسبی وایرلس کربن پژو یکی از جذاب‌ترین اکسسوری‌های نوری خودرو است که با طراحی خاص و نورپردازی حرفه‌ای، جلوه‌ای خاص به خودرو می‌بخشد. این محصول با فناوری بی‌سیم (وایرلس) و طراحی کربنی، گزینه‌ای محبوب در میان علاقه‌مندان به تیونینگ و شخصی‌سازی خودروهای پژو محسوب می‌شود. و برای موتورهای هشت سوپاپ XU7 می توانید سرسیلندر ۱۶ سوپاپ موتور ۱.۸ لیتری زانتیا را نصب کنید. شما می توانید با هزینه نسبتا منطقی، به نصب سرسیلندر ۱۶ سوپاپ روی آن ها اقدام کنید. موتور TU5 یکی از پرطرفدارترین موتورهای داخل کشور است که برای این موتور لوازم افتر مارکت فراوانی تهیه شده است. برای دریافت خدمات تقویت موتور و ریمپ وایدبند در مجموعه کاراکال تیونیگ می توانید به پیج پارت هاب ؛ آقای مهندس رادمنش مراجعه فرمایید.

برای رانندگانی که به دنبال کاهش هزینه‌های نگهداری و افزایش عمر خودرو هستند، ریمپ ECU یک راهکار مقرون‌به‌صرفه و مؤثر به شمار می‌آید. این فرآیند نه تنها باعث بهبود کارایی خودرو می‌شود بلکه به‌طور قابل توجهی هزینه‌های طولانی‌مدت مربوط به تعمیرات و تعویض قطعات را کاهش می‌دهد. با ریمپ ECU، قدرت موتور به‌طور محسوسی افزایش می‌یابد و شتاب خودرو بهبود پیدا می‌کند، که این موضوع برای رانندگان ایرانی که به دنبال بهبود عملکرد خودرو هستند، بسیار مفید است. علاوه بر این، با تغییر تنظیمات موتور، مصرف سوخت بهینه‌تر شده و هزینه‌های سوخت در بلندمدت کاهش می‌یابد. این تغییرات باعث می‌شود که خودرو در شرایط مختلف عملکرد بهتری داشته باشد و برای سفرهای طولانی، مسیرهای شهری پرترافیک و حتی سبقت‌های سریع‌تر آماده‌تر باشد.

پژو پارس با پیشرانه ۴ سیلندر TU5 و حجم موتور ۱.۶ لیتر، قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر، یکی ازبهترین ماشین ها برای تیونینگ در ایران است. این خودرو با شتاب ۱۳.۲ ثانیه و سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت، عملکرد مناسبی دارد و مصرف ترکیبی ۷.۲ لیتر در صد کیلومتر، آن را به خودرویی اقتصادی تبدیل کرده است. پژو پارس به دلیل وزن سبک، طراحی مناسب و قابلیت‌های فنی بالا، گزینه‌ای عالی برای تیونینگ است. این خودرو با نصب کیت مکش، هدرز، ریمپ ایسیو و تقویت سیستم تعلیق و ترمز، می‌تواند بهبود قابل توجهی در عملکرد و راندمان داشته باشد. پژو 207 با پیشرانه ۴ سیلندر TU5 و حجم موتور ۱.۶ لیتر، قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر، یکی از خودروهای محبوب در بازار ایران است.

دلایل زیادی برای ریمپ پژو پارس پلاس با موتور XUP وجود دارد که دارندگان این خودرو را تشویق می کند تا به فکر انجام آن باشند. در واقع ریمپ ایسیو کمک می کند بسیاری از مشکلات نرم افزاری و فنی این خودرو برطرف شود و کیفیت آن افزایش یابد. با ریمپ ایسیو، مزایای زیادی برای خودروهای تولید داخل و همین طور خودروهای وارداتی ایجاد می شود که در ادامه بیشتر توضیح خواهید داد. ایسیو موتور به دلیل رعایت استانداردهای آلایندگی بسیار محدود شده و برنامه های تنظیم شده روی آن، باعث افزایش مصرف سوخت و کاهش کشش دور میانی آن شده است. بنابراین بدون ریمپ کردن، نمی توان آن را تغییر داد زیرا نیاز به اعمال تغییرات در برنامه ایسیو دارد.


بهترین تیونر در ارومیه