تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش مشارکت کاربران2022-01-22
نکات و روش های تبلیغ در اینستاگرام + روش های تبلیغ در اینستاگرام بلاگیستا
هشتگهای معروف در اینستاگرام را جستجو کنید، آنهایی را که در صنعت شما رواج دارند، جستجو کنید و از هشتگهایی که رقبای شما استفاده میکنند؛ استفاده کنید. به روز ماندن با روند شبکههای اجتماعی نشان میدهد که برند شما ترندها را میشناسد و میداند که در دنیا چه خبر است. معیارهای مخاطبان خود را با استفاده از Insights Insights ردیابی کنید. در تب Audience در اینستاگرام، اطلاعاتی درباره مخاطبان خود پیدا خواهید کرد. معیارهای مهم آنالیز اینستاگرام را میتوانید در این مقاله از نوین هاب ببینید. هنگام استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار، معیارهای مختلف را با استفاده از ابزاری مانند Instagram Insights پیگیری کنید.
یکی دیگر از راه های بیشتر کردن نرخ تعامل کاربران انتشار محتواهای سریالی است. مخاطبان همواره منتظر ادامه محتوا میمانند و تعامل خود را با پیج بیشتر میکنند تا ادامه مطالب را از دست ندهند. دعوت مخاطبان به شرکت در مسابقات و چالشهای اینستاگرامی از طریق به اشتراک گذاشتن پستها باعث افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام خواهد شد. پاسخگو بودن شما این حس را به کاربران القا میکند که بهجای سروکار داشتن با یک پیج، با یک فرد ارتباط برقرار میکنند. همچنین پاسخ دادن به سوالها در کامنتها و پیام دایرکت به مخاطبان شما امکان میدهد تا خود را بخشی از کسبوکار شما بدانند و تعامل بیشتری با پیج شما برقرار کنند.
در واقع، نشان دهنده میزان محبوبیت پیج در میان کاربران است که اینستاگرام هم به این موضوع اهمیت زیادی میدهد. افزایش تعامل اینستاگرام به شما کمک میکند تا ارتباط موثر و پایداری در شبکههای اجتماعی ایجاد کنید. افزایش تعامل در اینستاگرام مستلزم ترکیب خلاقیت، درک عمیق مخاطب و استفاده هوشمندانه از ابزارهای این پلتفرم است. بهیاد داشته باشید که تعامل در اینستاگرام یک فرآیند مداوم است و نیاز به تلاش و پشتکار دارد. با آزمایش روشهای مختلف و توجه به بازخورد مخاطبان، میتوانید به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید.
این کار باعث میشود که مخاطب احساس کند نیاز است که اقدامی انجام دهد و این به طور مستقیم تعامل را افزایش میدهد. برای به دست آوردن بهترین نتیجه از تبلیغات، همیشه باید تبلیغات خود را تست کنید. با انجام تستهای A/B میتوانید نسخههای مختلف تبلیغات را امتحان کرده و ببینید کدام یک بهترین نتیجه را در افزایش فروش دارد.
هرچقدر در پیجهای دیگر فعالیتتان بیشتر باشد، بیشتر دیده خواهید شد و بازدید پیج خود را افزایش خواهید داد. استفاده از دادههای اینسایت اینستاگرام ابزاری قدرتمند برای درک عمیقتر رفتار کاربران است. با بررسی مواردی مانند زمانهای اوج فعالیت فالوورها و نوع محتوایی که بیشترین ذخیرهسازی را دارد، میتوانید استراتژیهای محتوای خود را بهطور هدفمند تنظیم کنید. این تحلیلها به شما این امکان را میدهند که با ارائه محتوای متناسبتر و جذابتر، تعامل بیشتری با فالوورهای خود ایجاد کرده و عملکرد پیج خود را بهبود بخشید. افزایش تعامل صفحه اینستاگرام سبب افزایش محبوبیت، فروش و اعتبار میشود و به شما کمک میکند تا مخاطبان پیج به صورت طبیعی رشد داشته باشند.
پست مسابقه را هر ۲ منتشر کنید، شرط آن را فالوکردن هر ۲ پیج بگذارید و هر ۲ جایزه بدهید. مسابقههای اینستاگرامی معمولاً شرایط سادهای دارند؛ مثلاً پاسخدادن به یک سؤال و فالوکردن پیج یا منشنکردن یک دوست و لایککردن پست. پستهای اسلایدی با محتوای آموزشی، پشتصحنه، اینفوگرافیک، دادهها و آمار جذاب بسیار محبوباند. در پستهای اسلایدی میتوانید تا ۱۰ اسلاید، تصویر، متن یا ویدئو بگذارید. همین باعث میشود مخاطب بیشتر روی این پستها بماند و شانس بیشتری برای تعامل با آن وجود داشته باشد. خلاصه، افزایش تعامل اینستاگرام با کمک ریلز به تسلط به ترندها و خلاقیت همزمان با توجه به هویت برند بستگی دارد.
چند کاربر با آن پست مواجه شدهاند، چه درصدی از آنها با آن تعامل داشتهاند، چند درصد از مخاطبان پست فالوور شما بودهاند و چند درصد نه. بعضی خلاقیت را فقط در ابتدای ریلز به کار میبرند و قلابی عجیب و نامتناسب با بقیهٔ ویدئو برای آن انتخاب میکنند که باعث جلب توجه مخاطب میشود. برای مثال، ویدئو را با رندهکردن هویج روی کاپوت یک ماشین گرانقیمت شروع میکنند. هنگام ساخت ریلز هم اینستاگرام برخی صداها و آهنگهای ترند را پیشنهاد میدهد که میتوانید از بین آنها انتخاب کنید.
با طرح سؤالاتی جذاب و مرتبط با مخاطبان هدف، میتوانید آنها را به مشارکت فعالانه تشویق کنید و نظرشان را در مورد موضوعات مختلف جویا شوید. نظرسنجیها نهتنها به شما کمک میکنند تا مخاطبان خود را بهتر بشناسید، بلکه باعث ایجاد حس تعلق و مشارکت در بین آنها نیز میشود. همچنین، میتوانید از نتایج نظرسنجیها برای بهبود محتوا و تصمیمگیریهای بهتر در مدیریت آنلاینشاپ خود استفاده کنید. بهعبارتدیگر، تعامل در اینستاگرام به شما کمک میکند تا با مخاطبانتان ارتباط عمیقتری برقرار کنید، آنها را درگیر محتوای خود کنید و به یک جامعه فعال و پرشور تبدیل شوید.
انتشار ریلز که دیگر بدیهی است؛ ولی مشکل اینجاست که همه در حال انتشار ریلز هستند؛ چطور ما دیده شویم! برای اینکه از جدیدترین صداها و آهنگهای ترند باخبر باشید، باید اینستاگرام فارسی و غیر فارسی را دنبال کنید. خیلی وقتها آهنگهای ترند از تیکتاک شروع میشوند؛ پس بد نیست آنجا را هم زیر نظر داشته باشید. استفاده از نظرسنجی، پرسش و پاسخ، شمارش معکوس و دیگر امکانات استوری را به شما توصیه میکنیم. به این معنی که این امکان وجود دارد که برند شما برای یک دقیقه کامل با فالوورها درگیر شود. برند هوت سوییت، یک عکس معمولی از پشت صحنه کارمندانش منتشر کرده است.
با استفاده از شیب ها ، رنگ ها و فیلترهای ثابت می توانید احساس خلاقیت خود را بیشتر احساس کنید. برچسب گذاری (تگ کردن) به طرز شگفت انگیزی یک روش موثر برای تبلیغ اینستاگرام شما است و ما فقط در مورد هشتگ ها صحبت نمی کنیم. به نوبه خود ، آنها علاوه بر هزاران هوادار وفادار که برند را به صورت ارگانیک تبلیغ می کنند ، از تبلیغات برای معرفی خود استفاده می کنند.
آمارها نشان میدهند که انتشار استوری برای افزایش اینگیجمنت مفید است. عکسهای طبیعی از پشت صحنه کار یکی از نمونههای این نوع محتواست و باعث افزایش اینگیجمنت خواهد شد. ارسال مداوم محتوا دراینستاگرام به این دلیل که شما را در ذهن مخاطب نگه میدارد؛ مهم است. زمینه فعالیت ما آموزش کسبوکار به مدیران و کارآفرینان و کمک به مدرسها برای رسیدن به جایگاه واقعی خودشان است. تحقیقات نشان میدهد هرچه عکسهای شما خلاقتر باشند، بیشتر به اشتراک گذاشته میشوند. تصاویری پست کنید که فالوئرها را جذب کرده و علاقهشان را برانگیزد.
تبلیغات اسلایدی فرصت خوبی برای نمایش چند محصول مختلف، ویژگیهای یک محصول خاص یا ارائه داستان کاملتر به مخاطب فراهم میکنند. با رعایت این روشهای اصولی، میتوانید کمپینهای تبلیغاتی خود را در اینستاگرام به بهترین نحو ممکن اجرا کرده و نتایج قابل توجهی کسب کنید. اگر یک فروشگاه موبایل دارید، هدیهای مثل یک موبایل، هندزفری یا گجت هوشمند انتخاب مناسبی است. اما مثلاً هدیه دادن کیف پول در این صفحه خیلی مرتبط نیست و احتمالاً هیجان مسابقه را کم میکند. شما چه روشهایی برای افزایش تعامل در اینستاگرام سراغ دارید؟ در بخش کامنتها بنویسید.
نخست اینکه اینستاگرام بستری بصری است که به برندها این امکان را میدهد تا با محتوای جذاب و خلاقانه، توجه کاربران را جلب کنند. کاربران این شبکه اجتماعی به طور روزانه ساعتها وقت خود را در آن سپری میکنند و این فرصت مناسبی برای برندها است که محصولات یا خدمات خود را به نمایش بگذارند. اینستاگرام مهمترین کانال بازاریابی اینترنتی برای مدیران کسبوکارهای اینترنتی به شمار میرود و هر چقدر پرسونای مشتری یک کسبوکار در اینستاگرام بیشتر باشد، فروش آن کسبوکار بیشتر میشود! به عبارت سادهتر هر چقدر فالوورهای واقعی یک کسبوکار در اینستاگرام بیشتر باشد، آن کسبوکار شانس بیشتری برای افزایش فروش و مخاطبان دارد. مهمترین مسئله برای کسبوکارها در اینستاگرام، میزان تعامل کاربران است!
اینفلوئنسرها دارای فالوورهای زیادی هستند و همکاری با آنها میتواند دسترسی شما به جامعه مخاطب جدید را افزایش دهد. البته این همکاریها باید با دقت و در راستای اهداف برند شما انجام شوند. مسابقات و قرعهکشیها میتوانند راهی بسیار مؤثر برای افزایش تعامل در اینستاگرام باشند. این نوع پستها معمولاً شامل دعوت به مشارکت در مسابقه و اشتراکگذاری اطلاعات خاص میشوند که باعث جلب توجه و افزایش فالوورها میشود. همچنین، جوایز جذاب میتواند انگیزه بیشتری برای مشارکت در مسابقات ایجاد کند. تبلیغات استوری معمولاً برای جلب توجه سریع و تعامل فوری مؤثر است، زیرا مخاطبان بیشتر زمان خود را در استوریها میگذرانند و این نوع تبلیغات بیشتر در معرض دید قرار میگیرد.
راهنمای کامل تبلیغات در اینستاگرام [از صفر تا صد]
شاید بتوان گفت یکی از مهمترین بخشهای نحوه تبلیغات در اینستاگرام، تعیین بودجه و برنامه است. بودجه و هزینههای پیش رو را تعیین کنید تا بیشتر از چهارچوبهای مشخص شده هزینه نکنید. قبل از اینکه درباره نحوه تبلیغات در اینستاگرام صحبت کنیم، باید یک نکته خیلی مهم را بگوییم. برای اینکه بتوانید نتیجه خوبی از یک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام به دست بیاورید، باید اهداف خود را از راهاندازی این کمپین مشخص کنید. با استفاده از استوری، میتوانید تصاویر یا فیلمهای مورد نظر خود را برای 24 ساعت در اینستاگرام منتشر کنید و همچنین هر استوری میتواند به صفحات هدف شما لینک شود.
همین کار بهتنهایی روشی برای افزایش تعامل با مخاطبان خودتان است؛ ولی اگر با پیجهای دیگر همکاری کنید، فالوورهای آنها هم به افزایش تعامل اینستاگرام شما کمک میکنند. در این مقاله، به بررسی تکنیک های جدید CRO میپردازیم و درباره راهکارهای نوینی که میتوانند تاثیر چشمگیری در بهبود نرخ تبدیل وبسایت شما داشته باشند، توضیحاتی ارائه میدهیم. اگر به دنبال افزایش فروش، بهینهسازی تعامل کاربران و کسب نتایج بهتر از استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ خود هستید، این مقاله راهنمای جامعی برای شما خواهد بود.
به این ترتیب میتوانید با کیفیت بهتری با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و از نظرات و نیازهای آنها باخبر شوید. اول اینکه میتوانید با Promote که شبیه دکمه Boost فیسبوک است، هر پستی را به تبلیغ تبدیل کنید. شما فقط باید تصمیم بگیرید که وقتی افراد روی تبلیغ شما کلیک میکنند، کجا هدایت شوند.
جزو اولین نفراتی باشید که اکسپلوریستا را رزرو کردید اپلیکیشن اکسپلوریستا سه ماه دیگر در دسترس قرار میگیرد و تحولی عظیم و جنجالی در زمینهی سوشال مدیا و مارکتینگ خواهد بود. وقتی شات میشوید، بسیاری از بازدیدکنندگان ابتدا به هایلایتهای شما نگاه میکنند. همگام بودن با اینستاگرام به معنای فعال ماندن و استفاده از برترین ویژگی های آن است. اگر مرتباً در Stories مطلب می گذارید و می بینید که مارک های دیگر چه می کنند ، مطمئن باشید که همیشه در جریان اخبار خواهید بود. به عنوان مثال ، اگر مکان فیزیکی مشاغل خود را دارید یا به طور مرتب در رویدادهایی شرکت می کنید ، پست های خاص موقعیت مکانی به شما امکان می دهد طرفداران و پیروان بالقوه جدید را کشف کنید.
شات کردن (shoutout) در اینستاگرام یعنی شما در صفحهتان یک پست یا استوری منتشر کنید که به معرفی یا تبلیغ صفحه دیگری بپردازد. اطمینان از برجسته بودن خبرمایه خود به معنای درک بهترین شیوه های پلتفرم و پیشرفت در کنار خود اینستاگرام است. پایبندی به نکات بالا می تواند در هنگام تبلیغ اینستاگرام به دنبال کنندگان و مشتریان جدید و به حداکثر رساندن تعامل خود کمک کند. استوری ها محبوب ترین ویژگی اینستاگرام هستند و استفاده از آن برای تبلیغ پیج اینستاگرام امری ضروری و البته ساده است. به همین ترتیب ، برچسب گذاری هر کسی را که ممکن است دوباره برنامه ریزی کنید ، هم حسن نیت ارائه می دهد و هم در بهترین روش های تبلیغ اینستاگرام قرار دارد. به احتمال زیاد از قرار گرفتن در خبرمایه شما بسیار خوشحال خواهند شد و اخبار را با پیروان خود به اشتراک می گذارند.
بهینه سازی پروفایل اینستاگرام برای کسب و کار، به مخاطبان کمک میکند تا بهسرعت در مورد شما و کسبوکارتان اطلاعات کسب کنند و تصمیم بگیرند که شما را دنبال کنند یا خیر. افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام برای برندسازی (Branding)، افزایش فروش و اعتماد سازی بیشتر مخاطبان به شما کمک خواهد کرد. باید دانست که اصلیترین هدف تولید محتوا در اینستاگرام تاثیرگذاری روی مخاطبان، جلب نظر و اعتماد آنها است. اگر در این کار موفق شوید، میتوانید مخاطبان خود را به مشتریان دائم تبدیل کنید و به این ترتیب درآمد خود را بهمیزان چشمگیری افزایش دهید. هر چقدر ارتباط شما با کاربران قویتر باشد، شانس تبدیل شدن فالوورها به مشتریان بالقوه کسب و کارتان بیشتر می شود. چرا که ارتباط دو طرفه است و به مرور زمان میتوانید نظر و اعتماد کاربران بیشتری را جلب نمایید.
تصاویر با کیفیت و خلاقانه می توانند توجه کاربران را جلب کرده و آن ها را به تعامل با محتوای شما ترغیب کنند. همچنین استفاده از هشتگ های مرتبط و پرطرفدار می تواند به افزایش دیده شدن پست ها و جذب کاربران جدید کمک کند. اگرچه اینستاگرام یک پلتفرم تصویری و ویدئویی است، اما نحوۀ نگارش متن نیز اهمیت زیادی دارد!
برای ارزیابی عملکرد تبلیغات اینستاگرام، از ابزارهایی مانند Instagram Insights استفاده کنید تا دادههایی مانند میزان تعامل (لایکها، کامنتها، شیر کردن)، کلیکها، تبدیلها و دسترسی را بررسی کنید. با این اطلاعات میتوانید استراتژی تبلیغاتی خود را اصلاح و بهبود دهید. جلسات پرسش و پاسخ با استفاده از استوریهای اینستاگرام یا لایو میتواند به شما کمک کند تا ارتباط نزدیکتری با مخاطبان خود برقرار کنید. از آنها بخواهید که سوالات خود را بپرسند و شما به صورت مستقیم به آنها پاسخ دهید. این تعامل میتواند باعث ایجاد احساس ارزشمندی در مخاطبان شود و تعامل بیشتری ایجاد کند. اینستاگرام یک پلتفرم بصری است، بنابراین محتوای تصویری و ویدیویی جذاب میتواند تاثیر زیادی بر میزان تعامل با مخاطبان بگذارد.
انواع تبلیغات در اینستاگرام چیست؟
میمهای خلاقانه و بامزه علاوه بر اینکه باعث میشوند که کاربران پستهایتان را به اشتراک بگذارند، به شما کمک میکنند تا بهعنوان یک برند شوخطبع و سرگرمکننده شناخته شوید. البته، هنگام ایجاد میمها باید به فرهنگ و ارزشهای جامعه حترام بگذارید و از ایجاد هرگونه محتوای توهینآمیز یا آزاردهنده خودداری کنید. اگر مدیریت یک صفحه اینستاگرامی را برعهده دارید که میخواهید برندسازی کنید، از سبک و استایل اختصاصی خود استفاده کنید. مثلاً هر فرد چهره، صدا، پوشش و… خاص خود را دارد که شما افراد مختلف را با مشخصات همان فرد میشناسید! هنگامی که کاربران با برند یک کسبوکار آشنا شده باشند، به راحتی میتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و این مسئله به افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام خود کمک زیادی میکند.
- همچنین در مورد جشنوارههای فروش اطلاع پیدا میکنند و میتوانید مشتریان خود را افزایش دهید. {
- سرویس goo.gl یک ابزار حرفهای، کاربردی و قدرتمند است که به شما کمک میکند تا بتوانید لینکهای خود را کوتاه کنید و در صفحه اینستاگرام خود درج کنید. |}
- این دو شاخص کمک میکنند تا شما هزینههای تبلیغات خود را بررسی کنید و ببینید که آیا تبلیغات شما به صرفه و موثر بودهاند یا نه. {
- با مشغول به کار شدن در هر یک از این مشاغل، میتوانید بهترین درآمدها را از شغلهای بسیار مناسبی به دست بیاورید. |}
- اینستاگرام یکی از پلتفرمهای مهم برای ارتباط با مخاطبان و برندسازی است. {
- تبلیغات اسلایدی فرصت خوبی برای نمایش چند محصول مختلف، ویژگیهای یک محصول خاص یا ارائه داستان کاملتر به مخاطب فراهم میکنند. |}
اینفلوئنسرها مخاطبان بسیار فعالی دارند که کاملا به درد شما میخورد. اینفلوئنسرها نهتنها به شما کمک میکنند به مخاطبان مطلوب خود دسترسی پیدا کنید، بلکه مخاطبین جدیدی را خارج از محدوده تخصصی و مشخصات جمعیت شناختی موردنظرتان به شما معرفی میکنند. بسیاری از کاربران اینستاگرام از اپلیکیشن موبایل استفاده میکنند؛ اگر بخواهند بر روی لینک کلیک کنند، آن را در مرورگر موبایل خود باز میکنند.
انتخاب هدیه نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و باید متناسب با پرسونای مشتری باشد؛ مثلاً اگر صفحه شما مربوط به فروشگاه موبایل است، میتوانید یک موبایل یا لوازم جانبی آن نظیر هنزفری هدیه بدهید. همچنین هدیه دادن یک کیف پول در صفحه فروشگاه موبایل با توجه به پرسونای مشتری اصلاً کار درستی نیست و سطح کیفیت مسابقه و میزان تعامل کاربران را در آن کاهش میدهد. فراموش نکنید اهداف شما باید از از قانون (SMART Goals) پیروی کنند تا بتوانید عملکرد و نتیجه تبلیغات خود را بررسی کنید. هدف از تبلیغات اینستاگرامی شما میتواند بازدید بیشتر صفحه اینستاگرام، جذب کاربران و مخاطبان، بازدید ویدیوها، تعامل بیشتر با مخاطبان و… هم باشد. چشمانداز تبلیغات اینستاگرام دستخوش تغییرات و پیشرفتهای ارزشمندی شده است و فرصتهای جدید و هیجانانگیزی در اختیار کسبوکارها قرار میدهد تا با مخاطبان هدف خود در ارتباط و تعامل باشند.
و در یک یادداشت مرتبط ، دقیقاً به همین موضوع اشاره می کند که محتوای تولید شده توسط یک برند مانند عکس از طلا برای مشتری است. نه تنها افرادی که در این برند حضور دارند بلکه عکس های مشتری ها با رضایت از محصولات نشان دهنده قدرت بازاریابی آن ها است که ثابت می کند مردم محصولات شما را دوست دارند و دنبال می کنند. محبوبیت عکس های سلفی در اینستاگرام و عکس های مشتری و تصاویر افرادی که از محصولات در دنیای واقعی استفاده می کنند ،بسیار زیاد است. بیشتر جذابیت اینستاگرام این است که برند ها قادر به تبلیغات انسانی و بدون بمباران طرفداران با پیام هایی هستند که محصولات را فریاد میزنند نیز هستند.
{ارسال نظر
|}اغلب پیج هایی که قصد فروش محصولاتشان در اینستاگرام را دارند، تنها پست و استوری هایی را منتشر میکنند که در آن معرفی محصول و ویژگی های آن مانند قیمت و… است. اما برای افزایش نرخ تعامل باید محتواهای کاربردی هم برای مخاطبان تولید کرد. طبیعتا مخاطبین شما از اینکه به نظرات و پیامهای آنها پاسخ داده شود احساس رضایت میکنند و با لایک و به اشتراکگذاری پستهای شما آن را جبران میکنند. اگر میخواهید فالوورها با شما تعامل داشته باشند، شما هم باید با آنها در تعامل باشید.
یک مقاله با 170 تا ایده جذاب و متنوع استوری، برایتان آماده کردیم. بیدینگ دستی کار پیچیدهای است و به بررسی و بهروزرسانی لحظهای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود. حالا اگر محصول آماده شده و برای رونمایی آن برنامهریزی میکند، گوشهای از آن را با عنوان «بهزودی» استوری کنید. همین طور میتوانید از مخاطب بخواهید سؤالات خود در استیکر پرسش بنویسد و شما سر فرصت با ویدیو به آنها جواب دهید. مهمترین فایدهٔ این کار این است که مخاطب پشتصحنهٔ پیج را میبیند. همهٔ ما دوست داریم بدانیم پشت هر چیزی چه خبر است و چه کسانی هستند.
با تحلیل این دادهها، نقاط قوت و ضعف محتوای شما مشخص میشود و میتوانید استراتژیهای خود را برای تولید محتوای جذابتر و هدفمندتر بهینه کنید. همچنین، با مقایسه عملکرد خود با رقبا، میتوانید از بهترین روشها برای افزایش تعامل بهره بگیرید. استفاده از Call to Action (CTA) یا دعوت به اقدام در کپشنهای اینستاگرام، یکی از روشهای مؤثر افزایش تعامل در اینستاگرام است. اینکار باعث میشود که مخا طبان از حالت مشاهدهگر خارج و بهطور فعال با پست شما درگیر شوند. با استفاده از کال تو اکشن اینستاگرام که خلاقانه و جذاب باشد، میتوانید نرخ تعامل در پیج فروشگاه آنلاین خود را بهطور قابلتوجهی افزایش دهید.
توجه داشته باشید که افزایش بازدید پست اینستاگرام با میزان مشاهده آن در ساعات اولیه انتشار مطلب ارتباط دارد. بههمین دلیل لازم است که محتوای خود را در ساعات پربازدید روز منتشر کنید. بسیاری از پیجهای اینستاگرام در شناسایی نیازها و علائق مخاطبان خود با مشکل مواج میشوند. همین موضوع سبب میشود که کاربران واکنشی به پستها و استوریها نشان ندهند. آشنایی با میانگین رده سنی و سبک زندگی مخاطبان به شما امکان میدهد تا درک صحیحی از سلیقه آنها بهدست بیاورید.
فریلنسری به عنوان یک سبک زندگی مدرن، آزادی عمل در انتخاب پروژهها و انعطافپذیری بالا را فراهم میکند. این روش کاری برای افرادی که به دنبال استقلال شغلی و درآمد بالا هستند، به یک گزینه ایدهآل تبدیل شده است. بهتر است میمهای مرتبط و منحصربهفردی را در راستای تبلیغات محصولات و خدمات خود در این پلتفرم منتشر کنید. بیایید به مثالی که پیش تر بیان کردیم یعنی پیج لباس مجلسی زنانه برگردیم. ایجاد یک هشتگ منحصر به فرد برای برند شما تعامل و اینگیجمنت بیشتری میآورد. در مسابقه از آن استفاده کنید، از مخاطبانتان بخواهید در محتوایی که از شما منتشر میکنند؛ از این هشتگ استفاده کنند.
استفاده از این ویژگیها میتواند به شما کمک کند تا مخاطبان جدیدی جذب کرده و تعاملات خود را افزایش دهید. به عنوان مثال، ابزارهایی مانند Reels و خرید آنلاین از طریق اینستاگرام، فرصتهای جدیدی را برای افزایش تعامل ایجاد کردهاند. برای استفاده مؤثر از اینفلوئنسرها، ابتدا باید افرادی را پیدا کنید که با مخاطبان شما ارتباط برقرار کنند و ارزشهای مشابه برند شما را به اشتراک بگذارند. سپس با آنها برای ایجاد محتوای مشترک و تبلیغات سفارشی همکاری کنید تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشید. به جای عنوانهای تکراری مثل «راهنمای خرید»، از عبارتهای جالب مثل «سفرِ خرید» استفاده کنید.
اینستاگرام به پلتفرمی شگفتانگیز تبدیل شده است که افراد در آن علاوهبر تصاویر جذاب خود، ویدیوهای کوتاه، گیرا و سرگرمکننده را با سایرین بهاشتراک میگذارند. بههمین علت در این مقاله به بررسی همه نکات لازم درباره سایز پست اینستاگرام میپردازیم، همراهمان بمانید. افزایش تعداد دنبالکنندگان یکی از عوامل افزایش تعامل در پست و استوری در اینستاگرام است. بنابراین پیشنهاد میکنیم که پروفایل یا پستهای منتشرشده در این شبکه اجتماعی را در سایر پلتفرمها نیز بهاشتراک بگذارید. به این صورت میتوانید افراد فعال در این پلتفرمها را نیز بهعنوان مخاطب فعال به پیج خود جذب کنید. در موارد قبلی بیشتر به ابزارهایی که اینستاگرام در اختیار شما قرار میدهد، پرداختیم.
دقت کنید بعد از گذاشتن پست مرتباً صفحه خود را بررسی کنید تا پاسخ نظرات و کامنت ها را بدهید که تعاملات شما با کاربران افزایش پیدا کند. این کار نیاز به اطلاع از آنالیز اینستاگرام، محاسبه نرخ تعامل و خلاقیت در این پلتفرم دارد. اینستاگرام بستری است تا با مخاطبان خود ارتباط داشته باشید، در دسترس آنها باشید و بتوانید با برندها و کاربران دیگر ارتباط برقرار کنید. اگر میخواهید فالوئرها اقدامی برایتان انجام دهند، باید از آنها درخواست کنید. از این گذشته ، رسانه های اجتماعی در حال تبدیل شدن به بستر تبلیغات به طور فزاینده ای با هزینه های بیشتر هستند. به عنوان بخشی از پلتفرم تبلیغاتی عمیق و غیرمنتظره فیس بوک ، می توانید از گزینه های تبلیغاتی چشم نواز اینستاگرام برای جلب مشتریان جدید استفاده کنید.
راه دیگری که باعث افزایش تعامل پست و استوری شما در اینستاگرام میشود، استفاده از موسیقی های ترند و محبوب خصوصاً در ریلزها است. یکی از مهمترین بخشهای شات کردن در اینستاگرام، تگ کردن صفحه مورد نظر است. بدون تگ کردن، مخاطبان نمیتوانند بهراحتی به صفحه معرفیشده دسترسی پیدا کنند. یعنی بدانید بر روی هر لینک چند بار کلیک شده است و از این تعداد کلیک چند نفر به مشتری تبدیل میشوند. حتی میتوانید برای کمپین خاصی که در نظر دارید، یک اکانت جداگانه در اینستاگرام ایجاد کنید. بعد از آن صفحه فرود در وبسایت اصلی را ایجاد کنید تا در تبلیغات اینستاگرام بتوانید مخاطبان را با لینک مخصوص آن، به صفحه فرود سایت هدایت کنید.
برای مبتدیان ، نام کاربری آن ها “eastendmkt” کوتاه و شیرین است ، در حالی که یافتن آن برای افراد محلی که به دنبال آن هستند بسیار آسان است. اگر در مورد اینکه خلاقیت برند تجاری باید چه چیزی باشد ، گیر افتاده اید ، عجله نکنید. بسیاری از برنامه های اینستاگرام مانند VSCO وجود دارد که می تواند به شما کمک کند استعداد خلاقانه ای به عکس های خود اضافه کنید.
در این ویدیوها میتوانید به سوالات مخاطبان پاسخ دهید، اطلاعات بیشتری در مورد محصولات و خدمات ارائه دهید یا حتی نظرات و بازخوردهای آنها را به صورت زنده دریافت کنید. اگر از لینکهای خاص برای تبلیغات اینستاگرام استفاده میکنید، میتوانید از Google Analytics برای تحلیل دقیقتر عملکرد تبلیغات خود استفاده کنید. این ابزار به شما کمک میکند تا بدانید که بازدیدکنندگان از کجا آمدهاند، چه صفحاتی را مشاهده کردهاند و چه اقداماتی را انجام دادهاند. بنابراین، صفحات لینکی که به پیج خود اضافه میکنید باید کاملاً واکنشگرا (responsive) باشند تا در موبایل به درستی نمایش داده شوند. اگر صفحه موردنظر کاربر تجربه خوبی ارائه ندهد، ممکن است صفحه را ببندد و شما مشتریان بالقوه زیادی را از دست بدهید.
یعنی اگر ویدئوی شما 150 ثانیه است، میتوانید ده ویدئوی 15 ثانیهای در استوری خود قرار دهید. بسیاری از کاربران از طریق دایرکت با شما ارتباط برقرار میکنند که اگر حجم پیامهای آنها زیاد باشد، شاید نتوانید به همۀ آنها پاسخ بدهید یا پاسخگویی زمان زیادی از شما بگیرد! استفاده از پاسخ سریع اینستاگرام (Quick Replies) به شما کمک میکند تا بتوانید پاسخهایی را آماده کنید و در هنگام گفتگو با کاربران از طریق دایرکت، از پاسخهای سریع استفاده کنید. بسیاری از کاربران سوالات مشترکی از شما میپرسند یا تنها قصد تشکر دارند؛ کافی است یک پیام آماده برای پاسخ به آنها تهیه کنید و برای کاربرانی که قصد تشکر از شما دارند، پیام مربوط به آن را ارسال کنید. با این کار تعامل کاربران افزایش پیدا میکند؛ البته توجه داشته باشید که پاسخ شما مصنوعی نباشد تا کاربران حس رضایت کامل نسبت به پاسخگویی شما پیدا کنند. در دنیای امروز، کاربران به تعامل سریع و پاسخگویی فوری اهمیت میدهند.
منبع اصلی