آپدیت الگوریتم های گوگل برای سایت وردپرس
معرفی لیست الگوریتمهای گوگل در سئو آپدیت 2025 اشکان ارکانی
در پاسخ به این سوال باید گفت که سئو و تبلیغات، دو مقولهی مجزا و مکمل یکدیگر هستند. سئو به عنوان فرآیندی پایدار و بلندمدت، بر ارتقای کیفیت و اعتبار وب سایت تمرکز دارد و در نهایت منجر به کسب رتبههای برتر در نتایج جستجو میشود. همانطور که میدانید، بخش قابل توجهی از درآمد گوگل از طریق تبلیغات در موتور جستجو به دست میآید. این تبلیغات که در قالبهای مختلفی مانند “تبلیغات متنی گوگل ادوردز” به کاربران نمایش داده میشوند، نقشی حیاتی در کسب و کار این غول فناوری ایفا میکنند. همچنین افراد بیشتری به آن وب سایت مراجعه نموده و ترافیک بالایی را دریافت خواهند نمود.
این بهروزرسانی برخی از سایتهای وابسته را هدف قرار داد، اگرچه همه آنها شامل نمیشدند. در واقع این الگوریتم ها مجموعه ای از یک سیستم پیچیده هستند، که برای بازیابی اطلاعات از فهرست جستجوی خود و ارائه فوری بهترین نتایج ممکن در هنگام جستجوی یک کلید واژه یا عبارت استفاده می شوند. سئوی محلی و رعایت اصول آن بین مدیران بیزینس های دیجیتال طرفدار بسیار زیادی در بین استراتژیهای سئو دارد. به همین دلیل نیز گوگل با ارائه آپدیت POSSUM ارتباط این نوع سئو را با نتایج سرچ افزایش داد. قبل از بررسی آپدیتهای مهم الگوریتم گوگل ابتدا بهتر است تعریف واضحی از الگوریتم گوگل ارائه دهیم.
الگوریتم Google Dance با توجه به میزان سرچ افراد و کلیک افراد بر روی محتوا وب سایت و زمان مصرف شده در وب سایت، به شما، رتبه و در نهایت امتیاز می دهد. این به این معنی است که، صفحه تازه منتشر شده در وب سایت شما، یک شبه به یک موقعیت بالاتر برسد تا Google بتواند نحوه واکنش کاربران خود را مشاهده کند. این اتفاق ذهن بسیاری از کارشناسان سئو را به چالش کشید تا اینکه آن ها متوجه شدند، الگوریتم Google Sandbox مانند یک فیلتر عمل می کند. این الگوریتم، مانع از رتبه بندی وب سایت های جدید در نتایج برتر Google می شود. بسیاری از کارشناسان SEO، از وجود الگوریتم Google Sandbox اطمینان دارند، زیرا در تلاش برای رتبه بندی وب سایت های جدید و نوپا، رد پای این الگوریتم را می بینند.
کاری که گوگل انجام میدهد این است که با بازی کردن با رتبههای صفحات مختلف، دادههای متفاوتی را از کاربران دریافت کرده و در نهایت به این نتیجه میرسد که کدام صفحه باید در رتبههای بالاتر قرار بگیرد. اخیرا هم گوگل در الگورتیمهای خود آپدیتهای جدیدی انجام داده و صفحات وب را باتوجه به معیارهای جدیدی ارزیابی میکند تا تجربه کاربری و کیفیت محتواهای موجود در اینترنت را بهبود بخشد. در این مطلب هم تصمیم داریم به بررسی نکات کلیدی و جذاب از آخرین آپدیت الگوریتم های گوگل بپردازیم و پیامدهای آنها را روی رتبهبندی و سئو وبسایتها مورد بررسی قرار دهیم. به روزرسانی الگوریتم گوگل تنظیماتی است که توسط گوگل در مورد نحوه رتبهبندی وبسایتها انجام میشود. این تغییرات میتواند به طور قابلتوجهی روی سایتهایی که در صفحه اول صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ظاهر میشوند، زمانی که کاربران برای موضوعات خاص جستجو میکنند، تأثیر بگذارد. و از بین سایت های مختلف؛ صفحاتی را که کیفیت بالاتر و محتواهای ارزشمندتری دارند را با کمک دیگر الگوریتم های گوگل رتبه بندی می کند.
مورد دوم «Total Clicks» است که به تعداد کلیکهایی که صفحاتوب شما از SERP دریافت کردهاند اشاره دارد. بخشی را اختصاص دهید تا بکلینکهای شما از منابع قابل اعتماد و با اعتبار باشند. همین سه فاکتور در برخی موارد با نام الگوریتم E-A-T گوگل نیز شناخته میشود اما واقعیت این است که E-A-T یک الگوریتم جداگانه نیست. بهعنوان مثال، پس از معرفی الگوریتم شاهین، رقبا دیگر نمیتوانند از نام آنها برای سوءاستفاده استفاده کنند و با نام مشابه در نزدیکی آنها فعالیت کنند. اگرچه گوگل رسماً الگوریتم را به نام پنگوئن نامگذاری کرد، اما هیچ کلمه رسمی درباره منشأ این نام وجود ندارد. در اینجا، میتوانید بیشتر به کلیکها، برداشتها، موقعیت و تفاوتهای موقعیت (تفاوت) هر صفحه در مقایسه با دوره قبل فرو بروید.
همچنین از استفاده مفرط کلیدواژه ها اجتناب نمایید؛ افراد بسیاری توصیه میکنند که از کلیدواژه ها بهطور منظم در تمام صفحات استفاده شود. داشتن رتبه بالا در گوگل به طرز چشمگیری سبب بالا بردن حجم ترافیک و دیده شدن وب سایت می شود. در سال 2007 گوگل از مایکروسافت به عنوان پر بازدید ترین سایت در فضای مجازی پیشی گرفت با این حجم ترافیک کسب یک جایگاه در صفحه نتایج گوگل میتواند به معنای افزایش چشمگیر تعداد بازدید کنندگان از سایت باشد. در نظر داشته باشید یکی از بهترین راههای افزایش رتبه در نتایج جستجو گوگل شرکت دوره سئو حرفهای و تخصصی دی ام روم میباشد. اساسا برت از موثرترین الگوریتم های گوگل در سئو میباشد که برای محتواهایی که ساختار استاندارد دارند و صرفا جهت رضایت کاربران تولید میشوند امتیاز در نظر میگیرد.
بهصورت کلی، الگوریتم product review روی توضیحات دست اول محصولات، تصاویر منحصربهفرد و مرتبط با محصولات تمرکز دارد و کمک میکند کاربران تجربه بهتری در هنگام خرید کالا داشته باشند. از ابتدای معرفی این الگوریتم تا به امروز، گوگل چندین آپدیت روی الگوریتم Product Reviews انجام داده است. در الگوریتم موش کور، موقعیت جغرافیایی اهمیت بیشتری نسبت به قدمت یک کسبوکار در افزایش رتبه سایت دارد، این ویژگی موجب میشود کسبوکارهای نوپا در جستجوهای محلی بالا بیایند. الگوریتمهای معمولی، شامل کبوتر، پاندا، پنگوئن و غیره هستند که در ادامه بیشتر با آنها آشنا میشویم. الگوریتم هسته نیز شامل تغییراتی است که توسط رباتهای گوگل اعمالشده و رتبهبندی سایتها را جابهجا میکند. با MonsterInsights ، میتوانید دادههای Google Analytics خود را مستقیماً از داشبورد وردپرس ردیابی کنید.
وبسایت خود را انتخاب کنید، و سپس ادامه دهید و روی «Complete Connection» کلیک کنید. در دنیای پیچیده بازاریابی آنلاین، شناخت شرکای کلیدی نقشی حیاتی در موفقیت ایفا میکند. در این میان، گوگل به عنوان غول جستجوی جهان، همکاری بیبدیل و البته سختگیر محسوب میشود. گوگل هر سال بارها به الگوریتم های اصلی را به روز رسانی میکند که این موضوع تأثیر بسیار زیادی بر SERP دارد. برای درک عملکرد گوگل کافئین به این مثال توجه کنید، مدتی است که کابینت های آشپزخانه شما کهنه و زهوار در رفته شده است، وقت آن رسیده که به جای تعمیر مجدد قفسه ها، به فکر بازسازی باشید. گرچه هنوز وظایف و نقش های الگوریتم کافئین مشخص نشده است، اما کمپانی گوگل در سال 2019 در مورد این الگوریتم اعلام کرد که کافئین هم به نفع جستجوگران است و هم محتوا نویسان...
سندباکس گوگل با تمرکز بر روی کیفیت محتوا و بهینهسازی اصولی ، محتوای منحصر به فرد و جذاب را تشویق میکند. سعی کنید اعتبار دامنه سایت خود را افزایش دهید؛ این امر تأثیر بسزایی در رتبهبندی نتایج دارد. علاوه بر این، RankBrain به کیفیت بکلینکها، جدید بودن محتوا، تعداد کلمات محتوا و اعتبار دامنه نیز توجه میکند. الگوریتم RankBrain به عنوان سومین فاکتور اصلی در رتبهبندی سایتها در گوگل تلقی میشود. هر گونه پیشنهاد یا انتقادی راجب سایت سیزی تاپ داشتید میتونید قسمت پشتیبانی پیشنهاد و انتقاد خود را بیان کنید یا همچنین اگر پیشنهادی راجب بهبود تجربه کاربری سیزی تاپ داشتید باز هم میتوانید با ما در میان بزارید . با توجه به افزایش استفاده از دستگاههای موبایل، بهینهسازی محتوا برای نمایش مناسب در این دستگاهها از اهمیت ویژهای برخوردار است.
یکی از موضوعات بسیار مهمی که همیشه با الگوریتمهای گوگل ارتباط دارد و باید خود را با توسعه و پیشرفت الگوریتمهای گوگل تطبیق دهد، اصول سئو است. همه آن روشها و ترفندهایی که متخصصین سئو در فضای داخلی (سئوی داخلی) و خارجی (سئوی خارجی) سایت پیاده سازی می کنند که صفحات مختلف سایت به بهترین جایگاه در صفحه اول گوگل برسند جزء اصول سئو و بهینه سازی سایت محسوب می شود. تعیین کلیدواژه ها در این که چگونه گوگل سایت ها را پیدا میکند نقش مهمی دارند ، الگوریتم گوگل در هر صفحه از وب سایت به دنبال کلیدواژه ها میگردد. اما در برخی مواقع بعضی قسمت ها مهم تر از بقیه هستند، به طور مثال به کار بردن کلیدواژه در عنوان سایت یکی از مهم ترین قسمت ها نسبت به بقیه سکشن ها ( قسمت ها ) میباشد. همچنین کلیدواژه های موجود در سرفصل ها یا میان تیترها را نیز سرچ میکند، همان طور که می دانید تیتر ها سایز های مختلفی دارند ، کلیدواژه ها در تیتر های بزرگ تر و با ارزش تر قابل مشاهده هستند . از دیگر نکات ویژه ای که باید بدانید این است گه پراکندگی کلیدواژه از اهمیت بالایی برخوردار است.
آژانس نمو مارکتینگ، در سال 1399 فعالیت خود را در شهر شیراز آغاز کرد و اکنون بیش از دهها پروژه موفق در کارنامه خود دارد. این مجموعه تیمی حرفهای در اختیار دارد و خدمات حرفهای طراحی سایت، سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ به کسبوکارها ارائه میدهد. نمو مارکتینگ تیمی از متخصصین حرفهای سئو در اختیار دارد که به شما کمک میکنند رتبههای برتر گوگل را به دست آورید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات سئو، با شماره ۰۷۱۳۷۳۵۱۷۰۰ تماس بگیرید. در ادامه فهرستی از الگوریتمهای گوگل را با هم میبینیم و درباره آنها توضیحاتی را ارائه میدهیم.
برای ساخت سایت با وبزی دیگر نیاز به استخدام طراح سایت و یا یادگیری طراحی سایت ندارید و در کمتر از یک ربع می توانید سایت دلخواه خودتان را طراحی کنید. مورد دوم «کلیکهای کل» است که به تعداد کلیکهایی که صفحات وب شما از SERP دریافت کردهاند اشاره دارد. وب سایت خود را انتخاب کنید، و سپس ادامه دهید و روی «اتصال کامل» کلیک کنید. بعلاوه، میتوانید از ردیابی پوسیدگی محتوا برای نظارت بر مقالاتی که ترافیک از دست دادهاند استفاده کنید تا بتوانید عملکرد آنها را بهبود بخشید. برای این آموزش به ویژگی آمار جستجوی AIOSEO نیاز دارید که در طرح Elite موجود است. علاوه بر این، دید کمتر میتواند منجر به کلیکهای کمتر، ترافیک جستجوی ارگانیک و تبدیلهای احتمالی شود .
برخی از وبسایتهای فروشگاهی کیفیت پایین و نامعتبر از روشهای کلاهبرداری و تقنیتهای مختلف استفاده میکردند. بنابراین، با بهروزرسانی الگوریتم زبرا، گوگل شروع به مبارزه با وبسایتهای فروشگاهی نامعتبر و تقلبی کرد. بنابراین، هدف از طراحی الگوریتم زبرا حذف فروشگاههای آنلاین کیفیت پایین و نامعتبر است. از آنجایی که گوگل به دنبال افزایش رتبه سایتهای با ارزش و محتوای کاربرپسند میباشد، سایتهایی که دارای محتوای اصلی و باکیفیت هستند و با موضوعات جستجوی کاربران همخوانی دارند، رتبه بالایی را در صفحه نتایج کسب میکنند. الگوریتم گوگل با تحلیل دقیق و شناخت عمیق از محتوا و ساختار صفحات وب، به کاربران نتایج جستجوی دقیق و مرتبط را ارائه میدهد. پس از مدتی گوگل متوجه شد که در مورد برخی موضوعات باید سختگیرانهتر عمل کند و محتواهایی که مربوط به سلامت یا مسائل مالی هستند باید از نظر درستی و اعتبار، تایید شوند.
این بهروزرسانی به گوگل امکان میدهد زمان را به عنوان یک معیار مرتبط با سؤالات جستجو در نظر بگیرد. به این ترتیب، گوگل قادر است محتوایی را که دارای روند زمانی است یا بهطور مکرر بهروزرسانی میشود (مانند رویدادهای سالانه یا مدلهای جدید محصولات)، بهتر نشان دهد. هدف اصلی گوگل از معرفی الگوریتم “شاهین” (Pigeon)، رفع مشکل شناسایی اشتباه مکانهای تکراری در گوگل مپ بود و قصد داشت تا تمامی کسبوکارها را در نقشه گوگل نمایش دهد. بعد از ظهور این الگوریتم گوگل این توانایی را پیدا کرده که مانند یک انسان زبان مخاطب را بفهمد. این الگوریتم به کل جمله یا عبارت نگاه میکند و روابط بین کلمات را در نظر میگیرد. این به معنای آن است که برت میتواند منظور واقعی شما را از جستجو بفهمد و مطالب مرتبط با آن را به شما نشان دهد.
در مورد «نمایشها» و «کلیکها»، میتوانید از این اطلاعات استفاده کنید تا ببینید چقدر خوب توجه Google را به خود جلب کردهاید و مردم را به بازدید از صفحهتان ترغیب میکنید. کافیست روی دکمه «بیشتر بخوانید» کلیک کنید تا به داشبورد وضعیت جستجوی Google بروید و درباره بهروزرسانی اطلاعات بیشتری کسب کنید. به عنوان مثال، بهروزرسانیهایی وجود داشته است که به طور خاص بر حوزههایی مانند محتوای مرور تمرکز دارند. اگرچه ممکن است این بهروزرسانیها چندان واضح نباشند، اما همچنان میتوانند بر عملکرد SEO شما تأثیر بگذارند . در مستندات hreflang، شفاف سازی شد که تگهای لینک برای نشان دادن نسخههای جایگزین صفحات باید به صورت جداگانه در تگهای لینک قرار گیرند و نباید در یک تگ لینک ترکیب شوند.
در کل، راهی که گوگل به منظور ارائه بهترین و مرتبطترین نتایج برای کاربران پیش گرفته، ارائه فرصت برای بهبود و پیشرفت وبسایتها است و مواردی که از تجربه شخصی دیدهام نیز همین بوده است. جلب بکلینکها از منابع قابل اعتماد و معتبر به رتبهبندی و اعتبار وبسایت کمک میکند. بکلینکهایی که از سایتهای با اعتبار به دست آمده باشند، ارزش بیشتری دارند. هدف اصلی این الگوریتم ارتقاء بهینهسازی سایتها میباشد و بر اساس لینکهای موجود در سطح وب، سایتهای معتبر را شناسایی میکند. طراحی واکنشگرا و سازگار با انواع دستگاهها به بهبود تجربه کاربری و رتبهبندی کمک میکند.
این الگوریتم هوش مصنوعی گوگل، مدت زمانی که کاربران در صفحه میمانند و تعداد کلیکها آنها را بررسی میکند. ارزش و اعتبار برند گوگل، ثروت بیبدیلی است که بر پایهی اعتمادی بنا شده که کاربران به نتایج جستجوی این موتور جستجو دارند. این اعتماد، حاصل تلاش بیوقفهی گوگل در جهت ارائهی نتایجی دقیق، مرتبط و باکیفیت به کاربران است. پیچیدهترین الگوریتمهای گوگل، نقشی اساسی در این راستا ایفا میکنند و بطور مداوم در حال بروزرسانی و ارتقا هستند تا بهترین تجربهی جستجو را به کاربران ارائه دهند. چون مردم با وجود شیوع جهانی ویروس کووید 19 خواستار فهمیدن بیشتر در مورد این ویروس عجیب بودند تا بتوانند شرایط عادی زندگی خود را حفظ کنند. با توجه به اینکه این ویروس هزار چهره، هر روز با یک علامت ظاهر می شود، اما گوگل با کمک الگوریتم های آپدیت شده خود، مدام در جست و جوی آخرین و به روز ترین اطلاعات به جهت قرار دادن در صفحه اول خود است.
اگرچه ممکن است این بهروزرسانیها چندان قابل توجه نباشند، اما همچنان میتوانند بر عملکرد سئو شما تأثیر بگذارند. با این حال، گوگل به خوبی دریافته است که کاربران در بسیاری از موارد، به دنبال دریافت اطلاعات به شیوهای بصری و تعاملی هستند. به همین دلیل، این موتور جستجو در سالهای اخیر، تمرکز خود را بر ارائهی طیف گستردهتری از نتایج، از جمله تصاویر، ویدیوها، تحلیلها و نظرات کاربران، معطوف کرده است. در بین انواع الگوریتمهای گوگل، الگوریتم گورخر حساسیت بیشتری نسبت به الگوریتمهای دیگه دارد. حتما می پرسید چرا؟ هدف الگوریتم گورخر کنترل و مدیریت محتوای سایتهای فروشگاهی است و به خاطر شباهتی که با خطهای سیاه و سفید بارکد دارد اسم آن را گورخر گذاشته اند.
رنک برین از نظر اهمیت در جایگاه سومین الگوریتم بهینهسازی سایت قرار دارد. هدف از الگوریتم رنک برین، تشخیص نیت کاربران از جستجوی کلمات کلیدی در گوگل است تا نهایتا باعث شود که گوگل بهترین نتایج ممکن را به کاربر نمایش دهد. اگرچه در این بخش به معرفی تعدادی از جدیدترین الگوریتمهای گوگل در سال 2024 پرداختیم، اما لازم به ذکر است که الگوریتمهای پیشین همچنان در رتبه بندی صفحات وب و ارائه نتایج جستجو به کاربران نقشآفرینی میکنند. برای متخصصان سئو، آشنایی با جدیدترین الگوریتمهای گوگل و درک نحوه عملکرد آنها، امری ضروری است. با بروزرسانی مداوم دانش در این زمینه، میتوان استراتژیهای سئو را به طور مؤثرتر به کار بست و در رقابتهای آنلاین پیشرو بود. این الگوریتم از مجموعهای از عوامل مختلف استفاده میکند تا ارزیابی کند کدام صفحات و منابع وب مرتبطتر و کارآمدتر هستند.
از این رو برخی از سایتها برای دور زدن گوگل از خرید لینک و یا شرکت کردن در شبکههای لینکی استفاده میکنند. الگوریتم پنگوئن که اکنون یکی از الگوریتمهای هستهای گوگل محسوب میشود، کمک کرد تا این موتور جستجو کنترل بیشتری بر روی تکنیکهای اسپم و محتواهای بی ارزش داشته باشد. الگوریتمهای گوگل ۲۰۲۴، با هدف کاهش رتبه سایتهای بیکیفیت، نتایج بهتری را به شما نشان میدهد. این سایتها ممکن است محتوای کپی شده یا بیربط داشتهباشند و ارزشی برای کاربران ایجاد نکنند. الگوریتمها گوگل در سئو با تشخیص و شناسایی این نوع سایتها و کاهش رتبه آنها، سعی در بهبود تجربه جستجوی کاربران دارند. الگوریتمهایی که در بخشهای قبل معرفی شد، تنها بخشی از الگوریتمهای مورد استفاده گوگل برای رتبهبندی نتایج جستجو هستند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/