با فشردن پدال گاز و تغییر مقاومت الکتریکی میزان ولتاژ ورودی به ECU تغییر می کند و ECU با ارسال سیگنال مناسب میزان باز و بسته بودن صفحه تراتل را مشخص می کند . بعد از 7 ثانیه بوق ممتد به گوش می رسد و از این پس علاوه بر کلیدهای SET و RES می­توان با فشردن کلید M سرعت ذخیره شده را بازیابی کرد. از آنجایی که دیسک ترمز بر اثر فرسایش در مرور زمان بطور یک دست و صاف نیست، در چند روز اول تعویض لنت ترمز ها کارایی خوبی ندارند اما بعد از آن که لنت ساییده می شود و کاملا به دیسک می چسبد به وضعیت مطلوب می رسد. مدتی بعد که به تعمیر گاه رفتم، شمع ها را عوض کرد و نوع “ایکیوم” گذاشتند. حداکثر تعهدات مالی ام 5 تومن گذاشتم چون صرفا جهت fun هست واِلا نیازی به راه رفتن ایشون ندارم ولی خوب اون حالی که با پژو همه 100 میلیونی ها رو میزنی یک حس دیگس و قیافه دیگران جالب و نشاط آوار خواهد بود. خوشبختانه لاگر همه اطلاعات رو به ما میده و خیالمون از این بابت راحته که اگر تغییراتی دادیم در مپ بتونیم وضعیت رو کامل کنترل کنیم. خب توی هر چیزی که تولید میشه اصولا شرکت های تولید کننده یا بهتره بگیم برند هایی هستن که اون محصول رو تولید میکنن.

حال وقتی می گوییم «سنسور دریچه گاز» (Throttle position sensor)، منظور حسگری است که روی دریچه گاز انواع خودرو مانند تویوتا، لکسوس و حتی انواع خودروهای داخلی بسته می شود. خراب شدن دریچه گاز خودرو نیز می تواند دلیلی برای تعویض سنسور دریچه گاز باشد. استفاده نمود که توجه شما را به توضیحات زیر جلب می کنیم: تمامی مدل های یاد شده در جدول… سوزنی بودن الکترود مثبت باعث میشود که جرقه آنها قویتر از شمعهای معمولی باشد. مردم اغلب میگویند که سوپر شارژرها نسبت به توربوشارژرها قابلیت اطمینان بیشتری دارند و این بدان علت است که توربو شارژرها در حرارت بالا کار میکنند و توسط روغن روانکاری میشوند و هرگاه قبل از خنک شد آنها موتور خودرو را خاموش کنند این روغن در معرض حرارت قرار میگیرد و باعث کوتاه شدن عمر کاری توربو شارژر میشود. برای این که سنسور دریچه گاز یا پتانسیومترتان طول عمر مناسبتری داشتهباشد، سعی کنید دور موتور خودروی خود را تا حد کاتاف پر نکنید.

نصب میشود. محل نصب این حسگر در خودروهای مختلف متفاوت است، به صورتی که پتانسیومتر خودروی سمند در نزدیکی استپر و در پشت دریچه گاز میباشد اما در ماشینهای دیگری ممکن است حتی در جلوی ماشین نیز دیده شود. تازه AFR مپ استوک هم روی 12.17 هست و AFR مپ تیون شده روی 12.8 پس این افزایش قدرتی که داشتیم تا حدی معنی اش اینه به محدوده ناک نزدیک تر شدیم. میدونم تو بقیه جاهای تاپیک صحبت شده خوندم ولی نتجه کامل نگرفتم پس هرچه سریع تر میریم سر اصل سوالات؟ بهتره تو شرایط اضطراری بالای 4000 دور ماشینو نگه دارید و زیاد به ماشین فشار نیارید. وظیفه تیونر تغییر جداول AFR و Ignition Timing و Cam Timing در شرایط مختلف میباشد برای رسیدن به بالاترین پرفورمنس و ما به عنوان ناظر برای بررسی دقیق نتیجه حاصل ، پارامترهای AFR و Ignition timing رو از طریق لاگ فایل در سه حالت ۱٫کارکرد درجا idle و ۲٫رانندگی با فشار ارام به پدال گاز Closed Loop و ۳٫رانندگی تخت گاز WOT بررسی میکنیم و نتیجه افزایش قدرت با تغییر پارامتر Cam timing از طریق لاگ فایل قابل بررسی نبوده و باید به تایم ۴۰۰ متر یا ۰-۱۰۰ رجوع کنیم.

همانطور که میبینید پارامترهای اصلی موتور یعنی AFR و Ignition Timing بر اساس اطلاعات سنسورها تغییر وضعیت دارند و این یعنی موتور در حالت Closed Loop کار میکند. زمانی که پدال گاز را فشار میدهید و سرعت شما بیشتر میشود، مقاومت الکتریکی تغییر میکند و میزان ولتاژی که به ECU وارد میشود نیز تغییر کرده و ECU با فرستادن سیگنالهای مناسب مقدار باز و بسته بودن صفحهی تراتل را تعیین میکند. موتور سریع کاتاف کرده و خودرو کپ میکند. حالا سوال اصلی ایسیو با آب و هوای ایران درست کار میده؟اگه دوستان راهنمایی،پیشنهادات،انتقادات دارن راجب بستن سرسیلندر gti بر روی موتور پژو 2000 خوش حال میشم. یخچال 20 لیتری (با تائیدیه ایران خودرو) یخچال ایران خودرو به دو مدل پانل کلیدی و پانل دیجیتالی ارائه می شود. ایران خودرو مدعی است سمند الایکس دارای قدرت فرمانپذیری خوبی است و از نکات مهم در طراحی سمند ال … یکی دیگر از نکات جالب توجه در مورد این خودرو عدم نفوذ آب به کابین و عدم حسایت موتور به بخارات آّ در زمان عبور از درون رودخانه بود. بحث ناک خیلی مهمه و یک مپ Safe و خوب طبیعتا بالاترین قدرت رو با حفظ محدوده امن به شما میده نه اینکه بیشترین قدرت رو به بهای استهلاک موتور (بدلیل ناک) داشته باشید.

ایندکسر