پس اولين كاري كه ميكنيد اينه كه رو ماشينتون هدرز نصب كنيد خب چه فرقي داره ؟ سيستم تخليه چند تا كار اصولي رو انجام ميده كه اونا عبارتند از: 1. تمام گازهاي مضر و گرم رو در مرحله تخليه از موتور خارج ميكنه 2. با استفاده از منبع كاتاليزور صداهاي نابهنجار موتور رو به صداي نرمال و قابل تحمل در مياره 3. در ماشينهاي جديد و مدرن با استفاده از كاتاليزورهاي مناسب مواد مضر رو ميگيره و از آلوده شدن هوا جلوگيري ميكنه سخت افزار براي درك بهتر مطلب كه واقعآ كار اگزور چيه بهتره كه اول يه مروري داشته باشيم روي گازهاي خروجي از موتور بعد از سوختن سوخت هوا و بنزين يه مقداري از هيدرو كرين نسوخته ( بنزين )، منو اكسيد كربن، دي اكسيد كربن و فسفر ( و در هنگام استفاده از نايتروس اكسيد نيتروژن و دي اكسيد سولفور ) با فشار بسيار زياد پيستون از محفظه احتراق خارج شده و وارد مانيفولد يا هدر ميشوند گرماي اين گازها بسيار زياده به طوري كه از حرارت جهنم چند درجه گرمتره ( البته اگه سرسيلندر رو زياد تراش بدين ) مانيفولد يا هدرز در يك نقطه وارد يك لوله مشترك ميشوند كه بازم به اشتباه همه خيال ميكنند اين لوله بايد بزرگ و قطور باشه، پس شما ديگه احتياج ندارين براي ماشین چهار سيلند 4 تا لوله بكشين، تا آخر اين كار توسط يك لوله انجام ميگيره كه قطعآ بايد طبق محاسبه و درست انتخاب بشه.

اگه تقويت در سطح مبتدي و نرمال باشه همين كارها كافيه و اگه در سطح پروفشنال باشه اصول همينه فقط انتخاب وسايل دقيقتره معرفی هدرز خوب هدرز يعني همان مانيفولد اگزوز هدرز يكي از قطعات سيستم اگزوز ميباشد و اين سيستم بسته به نوع تقويت منبع و هدرزهاي مختلفي داره اين هدرز با سيستم تخليه و جرقه زني ماشين همخوني داره و با خمها و اندازههاي لوله هاي به كار برده شده در اين نوع هدرزها كار تخليه رو آسون تر كرده و صداي كمتري به وجود مياد لوله هاي به كاربرده شده در هدرز جنسهاي مختلفي دارند و هركدام كه از داخل سيقل تر باشند دود رو راحت تر بيرون ميدهند. شركتهاي خودرو سازي يكي 2 تا ماشين درست نميكنند اونها روزانه هزاران محصول خود رو به بازار ميفرستند و سرعت عمل و ارزاني قطعات براي اونها خيلي اهميت داره منظور من از اين نيست كه جنس قطعات استفاده شده خوب نيستند بلكه ممكنه تو بعضي از ماشينها از قطعات خيلي خوب هم استفاده بشه ولي در كل براي ساختن هدرز نيروي بيشتري به كار برده ميشه پس گرونتر در مياد مورد دوم هم همونطور كه قبلآ اشاره كرده بودم آساني نصب مانيفولدهاي استوك بود چون نصب هدرز سخت تر و وقت بيشتري ميبره فرض كنيد رو درور موتور رو 8000 هزار و از هر سيلندر در هر ثانيه 280 نبض گرفته ميشه خب حالا با فرضيه بالا ميتوانيد بفهميد كه هر چه دور موتور در ماشينهاي مختلف بالا تر باشه سيستم هدرز بايد دقيقتر بشه چند تا نکته براي انتخاب هدرز خوب حالا كه فهميدين هدرزها با هم فرق دارند انتخاب اونها سخت ميشه بهتره چند نكته ديگه هم در مورد هدرز بدونيد هدرزهايي كه از لوله هاي كلفت استفاده كرده اند تو قدرت ماشين تاثير خوبي دارند ولي مصرف بنزين رو زياد ميكنند و همچنين رو دور موتور پايين ماشين خوب كار نميكنه و دير روشن ميشه اين هدرزها بيشتر تو دراگ استفاده ميشوند هدرز با لوله هاي كلفت ولي كوتاه رو دور موتور وسط خوب كار ميكنه و تقريبآ براي مسابقه هاي پيست استفاده ميشه اين هدرزها رو آرپي ام پاييد بدك نيستند هدرز با لوله هاي نازك ولي طولاني و پيچ و خم هاي حساب شده بيشتر تو تقويت شهري استفاده ميشه اين هدرزها كاركرد موتور رو خراب نميكنند و رو دور موتور بالا و پايين مناسب و به صورت متوسط كار ميكنند به نظر من اگه ميخوهيد هدرز نصب كنيد از اين نوعش نصب كنيد چون اين هدرز مصرف بنزين رو هم مياره پايين پس هدرز انتخابي شما لوله نازك – طولاني – پيچ و خم حساب شده تخليه: وقتي صحبت از تخليه ميشه يعني تخليه هوا و گازهايي كه طي مرحله انفجار به وجود اومدند پس در اينجا دو چيز به وجود مياد گرما صدا سيستم تخليه: با استفاده از سيستم تخليه از به وجودآامدن صداي زياد و گرما جلوگيري ميشه سيستم تخليه 3 قسمت داره ·

خودروبانک در خلال تیونینگها و رندرهای اختصاصی خود به دنا نیز با توجه فروش مناسبی که در بازار داخل داشته، نگاهی ویژهای کرده و این خودروی پرفروش را زیر تیغ جراحی خود برده تا از این محصول ایران خودرو یک خودروی اسپرت و حرفهای بسازد و با کیت بدنه و دیگر تغییرات فنی و ظاهری، چهره و باطن دنا را خشنتر و جدیتر از گذشته کند. چون به صورت استاندارد توربو هستش میشه با تغییر توربو و هدرز و حتی یه تغییرات جزئی در ECU و سیستمهای دیگه توام بهتری رو ازش گرفت. آیا میشه که یه شتاب متفاوت با بقیه ی ماشین های داخلی سراغ داشت؟ عدم برگشت گازها به محفظه موتور و پاکسازی بهتر موتور و اماده شدن محفظه داخلی موتور برای دریافت نهایت مخلوط سوخت. هدرزها برای هر خودرویی مناسب نبوده چراکه در بسیاری از خودروها اگر هدرز نصب کنید امکان وارد آمدن آسیب ناشی از حرارت به پمپ هیدرولیک ، دینام و یا اویل ماژول وجود دارد.

در اينجاست كه اين گازها به منبع وارد ميشوند و منبع با داشتن سوراخهاي حساب شده دروني اونهارو بعد از منظم كردن به خارج هدايت ميكنه در اينجا صداي خارج شده از منبع كم و قابل تحمله تقويت : چون در مرحله خروج گازها و كم صدا كردن اونها مقاومتي در برابر اين گازها ايجاد ميشه پس شما بايد براي تقويت اين مقاومت رو به حد اقل برسونيد مانيفولد شما ميتونيد به جاي مانيفولد فابريك از هدرز استفاده كنيد هدرز براي هر سيلندر يك لوله داره، درساختن هدرز از لوله هايي بزرگتر از مانيفولد عادي استفاده شده و خوبي هدرز اينه كه در قسمتي كه لوله ها باهم جمع ميشن و به يك لوله وصل ميشن لوله اي كه همه اينهارو به هم وصل ميكنه گنجاش جواب دادن به همه لوله هاي هدرز رو داره در صورتي كه مانيفولد عادي اينطور نيست و در قسمت ارتباط همه لوله ها لوله ارتباطي كوچيك بوده و به همه لوله ها جواب نميده نکته لوله هاي ارتباطي بايد به خروجي هدرز جواب بدهند به طوري كه بايد هم اندازه خروجي هدرز باشند و در در هيچ قسمت اون خمها نبايد تنگ شده باشد منبع . مانيفولد فابريك ماشين جلوي مقدار زيادي از جريان خروجي گازها رو از موتور ميگيره و دليل نصب كردن اين قبيل مانيفولدها رو ماشين رو ميشه تو 2 كلمه تعبير كرد ارزان و آسون قدرت واقعي ماشين شما چقدره ؟

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت خرید هدرز پراید.

ایندکسر