نحوه استفاده از میل سوپاپ To Desire

یک میل بادامک در موتورهای خطی موجود می باشد البته هر سیلندر مهم دو سوپاپ که یک عدد از آن ها به جهت ورود هوا و سوخت است و دیگری به جهت خروج گازهای حاصل از احتراق کاربرد دارد، می باشد. برای هر سیلندر در موتورهای مجهز شده به میل سوپاپ DOHC، از چهار سوپاپ استفاده می شود که وظیفه ی دو سوپاپ آن، ورود سوخت و هوا می باشد البته دو سوپاپ دیگر برای خروج گازهای حاصل از احتراق کاربرد دارد. در موتورهایی که ارتباط حرکتی میل لنگ و میل سوپاپ مستقیماً دو چرخ دنده می باشد به جهت تشخیص ظریف مقدار لقی دو دنده می توان از میکرومتر ساعتی استعمال نمود، بدین ترتیب که میکرومتر ساعتی را به وسیله پایهاش بر روی بلوک موتور بسته و نوک ساعت را روی یکی از دندههای چرخ دنده قرار دیتا و حساس حرکت چرخ دنده دیگر میزان لقی دندهها را از بر روی انحراف عقربه میکرومتر ساعتی مشخص میکنیم. موتورهایی که یک میل سوپاپ بالاسری دارا هستند OHC نامیده می شوند درحالیکه موتورهایی که دو میل سوپاپ از این گونه دارند، DOHC اسم دارند. درصورت فساد میل بادامک، موتور بسختی برای داده ها بیشتر به اینجا کلیک کنید گاز می خورد. در صورتی که متوجه وجود خرابی در سوپاپ خودروی خود از طریق وجود علائمی مثل خوردگی بادامک ها، لقی فی مابین سوپاپ ها و یاتاقان ها، خوردگی یا شکستگی دنده اویل پمپ و دلکو و … دنده ی موجود بر روی میل بادامک منجر می گردد که دلکو و اویل پمپ رویکرد اندازی شود. کلیدی به کارگیری از چرخش میل بادامک، سوپاپ ها گشوده و بسته می گردد تا بادامک ها تحت تایپت ها قرار گیرد. همین قطعه متشکل از یک استوانه فلزی هست که بعنوان محور حیاتی میباشد و محورهای بیضوی رخ یا دایره ی غیر نیز محور بر بر روی آن قرار گرفته است. درواقع به جهت باز و بسته شدن درست سوپاپ ها، قطعاتی آیتم نیاز می باشد که از آن ها می قدرت به میل بادامک یا میل سوپاپ، تایپیت یا بالابر، فنرهای سوپاپ، اسبک سوپاپ، میله فشارنده و انگشتی سوپاپ اشاره کرد. برای آزمایش مقدار لقی دو دنده می توان با قرار دادن تیغه فیلر در محل تماس دندهها لقی را ترازو گرفت. مقدار لقی مجاز دربین دو چرخ دنده ۰.۰۷ تا ۰.۱۲ میلیمتر میباشد در صورتی که همین لقی بیش از حد مجاز باشد باید هر دو چرخ دنده را عوض نمود. یک عدد از معایب چنین موتورهایی اینست که به جهت هر سیلندر نمیتوان بیش از دو سوپاپ کارگزاشتن کرد. در موتورهایی که از زنجیر استعمال میشود معمولا در اثر کار موتور زنجیره طولش میشود و همچنین چرخ دندهها هم سائیده میشوند. به جهت موتورهایی که با زنجیر هستند به دنبال به کارگیری زیاد منجر افزایش یافتن ارتفاع زنجیره میشود و سبب ساییده شدن چرخ دنده ها می‌گردد به جهت اینکه بتوانید تعیین نمایید ارتفاع زنجیر ارتقاء یافته یا خیر میتوانید یک زنجیر تازه تهیه و تنظیم نمایید و ارتفاع کلیدی را حیاتی زنجیر به کار گیری شده مقایسه نمایید در صورتی که زنجیر فراوان ارتقاء ارتفاع نداشت باید زنجیر را تعویض نمود بعد از آن باید به باز‌نگری دنده های چرخ دنده ها پرداخت.اما اگر طول زنجیر ارتقاء یافته بود علاوه بر این‌که بایستی زنجیر چرخ دنده ها را عوض نمایید دنده های چرخ دنده ها نیز می بایست تعویض شوند.در واقع اگر لق بین دنده ها غیر مجاز باشد و زنجیر افزایش طول بیش از حد داشته باشد منجر تولید اختلال در تایمینگ سوپاپها و ساخت صداهای غیر معمولی میشود. خوردگی بادامکها که این شرایط باعث بههم میل کردن تایمینگ سوپاپها میشود. حساس همین طریق ، دشواری بادامکها نزدیک به دشواری لیوان تایپیت شده و علاوه بر ارتقاء عمر میل سوپاپ ، قدمت جام تایپیت هم ارتقاء پیدا می کند. هم اکنون از موتورهای مجهزشده به میل سوپاپ DOHC در بیشتر اتومبیلهای مدرن استعمال می شود، تنها به همین خاطر که نحوه ی تزریق هوا و سوخت خوب تر میباشد و سبب ساز می شود که در مقایسه حساس موتورهای اتومبیلهای فاقد میل سوپاپ DOHC، قدرت بیشتری دارای حجم موتور یکسان تولید شود. سوپاپ های ورود سوخت و هوا به داخل سیلندر به نام سوپاپ های ورودی شناخته می شوند درحالیکه سوپاپ های خروج دود از سیلندر به نام سوپاپ های خروجی شناخته میشوند. همین کار تا هنگامی ادامه مییابد که پیستون آغاز به متراکم ساختن هوای ورودی نماید در همین زمانه سوپاپ هوا و سوپاپ دود هر دو بسته شدهاند. درصورتیکه سوپاپها بطور کامل باز و بسته نشوند، در همین وضعیت صدای انفجار از مانیفولد هوای ورودی، یا مانیفولد گازهای خروجی شنیده می شود. در بعضی از موتورها میل بادامک در بالای سیلندر قرار گرفته درحالیکه در بعضا دیگر در پائین موتور می باشد. که همین لقی باعث کمتر فشار روغن میشود، در ضمن لقی فی مابین ۰.۰۵ تا ۰.۱ میلیمتر می باشد که به وسیله میکرومتر داخلی یا ساعت اندازهگیری میتوان اندازهگیری کرد و هنگام جا زدن بوش می بایست توجه کرد که سوراخ روغنکاری در محل خود قرار بگیرد. کارایی میل بادامک : میل سوپاپ در موتورهای احتراق داخلی (برای کارکردن دریچههای محل ورود و خروجی) و سیستمهای احتراق اساسی کنترل مکانیکی و کنترل کنندههای اولیه سرعت موتور الکتریکی به کارگیری میشود. به طور معمول خرابی سوپاپها از ایراداتی نظیر شکستن ساقه یا فساد سیت ناشی میشود. معمولا میل سوپاپ در سال های پیش از ده سال هشتاد میلادی در بخش اعظم موتورها باطن سیلندر بود و نحوه ی انتقال آن به سوپاپ از روش استکانی یا این که تایپیت و میل تایپیت نیرو به انگشتی یا اسبک بود. میل سوپاپ OHV یکی از از انواع میل بادامک های کهن می باشد که سابقه ی درخشانی را حیاتی چند ده سال پرمصرف در تاریخ برای خود به ثبت رسانده است. پس از تصویب سفارشات شما در کوتاه ترین زمان ممکن قطعات به جهت شما ارسال خواهد شد. البته محل و ترتیب سوپاپ ها، تأثير به سزایی در وجود یا این که عدم وجود همین قطعات دارد.

حتما بخوانید:
غول ها با نتیجه 17 بر 12 پیروزی تکان دهنده ای را مقابل سیه هاکس به دست آوردند

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik android rat duşakabin fiyatları hack forum fethiye escort bayan escort - vip elit escort html nullednulled themesViagrasugar rush oynabomb bonanza oynabuy stripe accountAnadolu Casino Giriş Mobil Ödeme Bozdurmarekorbetbetboogenco bahisdeneme bonusu veren sitelerBağlama büyüsü