اکثر زمان ها خوراکی ها نیز چیزی بین ۲ تا ۹۶ درصد آب در میان بافتی دارند. برای اینکارگلها را در ميان سيني ها قرار داده حدود 8 تا 10 ساعت روزگار كافي است كه گل هاي نيمه باز به گلهاي خشك خوشگل تبديل شوند . مصرف منظم سیب خشک جریان خون را بهبود می بخشد و در عاقبت خطر حمله قلبی را کاهش می دهد. همینطور میوه خشک خرما مهم شاخص گلیسمی پایینی است، به همین معنی که مصرف آن منجر افزایش چشمگیر قند خون نمی شود. بهترین زغال اخته، زغال اخته نو است، اما زغال اخته یخ‌زده و فریز شده نیز هم بد نیست؛ البته درصورتیکه آن را خشک نمایید می توانید در کل ارتفاع سال از همین میوه تابستانه لذت ببرید. فیبر موجود در میوهخشک به هضم غذا کمک می‌کنند و از پیدایش بیماریهایی چون یبوست جلوگیری میکنند. در حقیقت می اقتدار گفت میوه های خشک نظیر یک کپسول طبیعی برای محافظت سالمی بدن فعالیت میکنند. بعضا از افراد ممکن می باشد به سولفیت اصلی باشند و در اثر مصرف مبتلا ایراداتی مثل اسپاسم معده، بثورات پوستی و تهاجم ها آسم شوند. از بین میوه های خشک، خرما یکی از از غنی ترین منابع آنتی اکسیدان ها می باشد که به کاهش جراحت اکسیداتیو تن امداد می کند. کشمش، خرما، آلو، انجیر و زردآلو از متداول ترین میوههایی میباشند که از قبلی تا به امروز به شکل سنتی و یا از طرز دستگاههای اختصاصی خشک، نگهداری و مصرف میشوند. از مرسوم ترین و متداول ترین راهها به جهت تولید میوه خشک همین نحوه ساده خشک نمودن در آفتاب است. به کارگیری از فر نیز سبب ساز میشود میوه علاوه بر خشک شدن بپزد یا این که برشته شود، و در پی آن خواص میوه تغییر‌و تحول کند. خاصیت میوه خشک و طعم آن به دسته میوه بستگی دارد. مضرات مصرف دوچندان میوه خشک چیست؟ همین به استدلال محتوای زیاد فیبر و الکل قندی به نام سوربیتول می باشد که به طور طبیعی در برخی از میوه ها وجود دارد. همینطور میوه های خشک که در مکان نامناسب ذخیره و حفظ می شوند ممکن میباشد به قارچ ها، آفلاتوکسین ها و سایر ترکیبات سمی آلوده باشند. میوه خشک، جزو بهترین میانوعده ها به جهت مصرف در طول سال هست و علاوه بر خواصی که داراست مضاعف لذیذ است. میوه های خشک را می قدرت برای مدت روزگار طولانی حفظ کرد، براین اساس جایگزین مناسبی به جهت میوه تازه در بیرون از فصل آن است، مثل مصرف آلو یا این که آلبالو خشک در زمستان. حواستان باشد که نباید میوه را تماما خشک کرد که مانند چیس شکننده باشد عملیات خشک نمودن میوه ها را بایستی هنگامی که ۲۰% از رطوبت آنها باقی ما‌نده است کل نمایید . میوه خشک ممکن است حاوی سولفیت بوده و به قارچ ها و سموم آلوده و کثیف باشد. خواص منحصربهفرد هر میوه، اساسی دقت گونه میوه محفوظ است. برای شناخت دارای خواص میوهخشک میتوانید به ادامه مطلب دقت کنید. دیتاها متعدد و متناقض اکثری در رابطه اصلی میوهخشک وجود دارد. در ارتفاع پروسه خشک کردن، میوه ها آب خود را از دست می دهند. یک عدد از اصلیترین ایراداتی که کلیه ما در زمان رفتن به ضیافت داریم همین میباشد که چه هدیهای همپا میوه خشک گوجی بری خود ببریم. منشاء ساخت گرما در خشککنهای دسته جریان عمودی به طور معمول ًدر کف دستگاه وجود دارد. برای برطرف کردن همین ایراد خشک کن هایی طراحی شدن که در اونا سکو ی حرارت و سرعت جریان هوا اهمیت طریق هایی ارتقا یافته و روزگار خشک شدن میوه در اونا کوتاه شده ست، پس خطر کپک زدگی، خرابی و کمتر کیفیت محصول تولیدی کمتر می شه. علی رغم فواید میوههای خشک، متخصصان معتقدند مهمترین وجه تمایز میوههای خشک شده نسبت به میوههای تازه، تبخیر آبی هست که حاوی مقادیر قابل توجهی مواد مغذی می باشد اما میوههای خشک شده به جهت مصرف در وضعیت مختص مثل کوهنوردی یا این که سر عمل که وقت زیاد و قابلیت و امکان حمل توشه زیادی وجود ندارد سودمند است. خشک نمودن یا این که اندک آب کردن یکی از از نحوه های مرسوم برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی است. میوه خشک را می اقتدار به جهت مدت طولانی تری نسبت به میوه نو نگهداری کرد و به ویژه در سفرهای طولانی می تواند یک در میان وعده مفید باشد. در کنار همین میوه سبزیجات و صیفیجات را می توان خشک کرد و به مدت طولانیتر نگهداری کرد و مصرف کرد. تقریباً ۴۰ % و در بعضا میوههای خشک تا ۶۵ % آنها قند و کالری می باشد که نیز خوب میباشد و هم بد! میوههای خشک تا ۳.۵ برابر فیبر، ویتامینها و مواد معدنی میوههای نو را در خویش دارند. مهم این حال استثنا نیز وجود دارد و میوهها در حین خشک شدن میزان قابل توجهی از ویتامین C موجود در خود را از دست میدهند. میوههای خشک حاوی کوچک مغذیها، فیبر و انواع آنتی اکسیدانها هستند و میتوانند به واسطهی اشکال مواد معدنی که در خویش جای داده اند دوچندان مغذی باشند. زنان بارداری که به طور منظم خرما مصرف می کردند نسبت به زنانی که هیچ دسته خرمایی در رژیم غذایی خود نداشتند در هنگام وضع حمل 4 % کمتر به طرز های القای وضع حمل نیاز داشتند. این سبب می شود تمام قند و کالری در یک میوه کوچکتر متمرکز شود. به این ترتیب تناول کردن مقادیر بسیار آن می تواند سبب به مصرف بیش از حد قند و کالری و در سرانجام چاقی شود.

ایندکسر