قانون بیمه شخص ثالث ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

در این صورت روندی شبیه تمدید بیمه‌نامه از شیوه کمپانی قبلی انجام می‌شود. فقط در شکل انتها دارای بیمه‌نامه ‌شخص ثالث در دوران توقف در پارکینگ نیروی انتظامی، جریمه دیرکرد بیمه فرد ثالث بخشیده می‌شود. در همین شکل صاحب خودرو اصلی ارائه مدارک به شرکت بیمه از پرداخت جریمه دیرکرد بیمه فرد ثالث معاف شود. در صورتی‌ که مالک خودروی فاقد بیمه فرد ثالث قصد معامله آن را داشته باشد، نخست بایستی برای وسیله نقلیه خویش بیمه شخص ثالث تنظیم کند. به هر جور زخم و ضرر که به اموال مردم (اشخاص ثالث) وارد شود، ضرر مالی گفته می‌شود. از مصادیق ضرر مالی می‌توان به خسارت‌های وارد شده به خودروها در تصادفات اشاره نمود؛ همین خسارت‌ها به وسیله بیمه فرد ثالث مقصر حادثه قابل می باشد.
قانون خودروی نامتعارف در سال ۱۳۹۵ برای جبران هزینه‌های سنگین خسارت خودروهای لوکس تصویب شد. خودروی متعارف در هرسال، خودرویی می باشد که ارزش آن متساوی دارای نصف بها دیه در ماه حرام یا به عبارتی برابر اساسی سقف تعهدات مالی بیمه فرد ثالث باشد. در این حالت، کمپانی بیمه به جهت پرداخت تعهداتش در قالب بیمه فرد ثالث، ضرر و زیان وارده به سانتافه را متساوی ضرروزیان وارده به یک اتومبیل ۴۰۰ میلیون تومانی، بررسی کرده و آنرا پرداخت می‌کند.
خیر حق بیمه در “بیمه اجباری شخص ثالث” متناسب اصلی نسبت ریسک ضرر و زیان جانی و ضرر و زیان مالی منتقل شده به کمپانی بیمه تغییر می کند. این ریسک در مورد وسایل نقلیه کلیدی عمر بالا و رانندگانی که اکثر تخلف نمایند و بنابراین، خود و دیگران را بیشتر در معرض خطر قرار می دهند ارتقاء می یابد. اما در “بیمه بدنه وسیله نقلیه” که بیمه ای اختیاری است، حق بیمه متناسب مهم قیمت ماشین تغییر‌و تحول می کند. بیمه شخص ثالث به عامل کاربرد زیاد در مرز و بوم و همینطور ضابطه اجباری بودن استعمال از آن، نسبت به سایر گونه های بیمه طومار مخاطبین متعددی را به دست آورده است.
تفاوتی که مهم روال معمولی بیمه داراست همین است که بررسی به صورت سیار و در محل انجام می‌گیرد. در تراز نهایی می‌توانید هزینه بیمه‌نامه خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید. عفووبخشش جریمه دیرکرد فرآیندی هست که از سوی سازمان بیمه‌مرکزی انجام میشود و از قاعده خاصی پیروی نمی‌کند. همین رحمت غالبا یک بار در فصل بهار، یک بارتابستان و یک توشه زمستان از طرف بیمه‌مرکزی به شرکت‌های بیمه اعلام می‌شود.
خسارت وارده به راننده در جریان حادثه، از طریق بیمه حوادث راننده جبران می‌شود. همین بیمه، دیه مربوط به نقص کاربر یا فوت راننده را جبران می کند البته هزینه درمان طبابت ناشی از رخداد را برای راننده مقصر جبران نمی‌کند. درصورتی‌که فردی بخواهد خسارت طبی ناشی از حادثه را جبران کند، می‌تواند بیمه حوادث انفرادی تهیه و تنظیم کند.

  • برای تعیین بهترین بیمه شخص ثالث نیاز دارید اطلاعات، وضعیت و نرخ‌های کل شرکت‌های بیمه را در کنار یکدیگر ببینید و بر اساس نیازها و الویت‌های خود مقایسه کنید.
  • اما چنانچه واقعه قبل از انتقال گواهی شکل دیتا باشد هیچ اثر گذاری منفی بر روی تخفیف های شما نخواهد داشت .
  • در اولين قدم به اين مي‌پردازيم كه حق بيمه شخص ثالث بر چه اساسي تعيين مي‌شود و آنگاه به عوامل مؤثر بر قيمت نهايي خواهيم پرداخت.
  • طبق قانون، داشتن بیمه شخص ثالث به جهت کلیه دارندگان وسایل نقلیه موتوری (سواری، مسافری، خودروی بارکش، موتور سیکلت و …) الزامی است.
  • هر زمانی از روز که بیمه‌نامه شخص ثالث ماشین تمدید شود، دارای آن از بامداد روز آتی شروع خواهد شد.

یعنی بیمه‌شده در زمان خرید بیمه ثالث اتومبیل یا تمدید بیمه شخص ثالث، خودش می‌تواند انتخاب نماید که چه میزان پوشش مالی نیاز دارد. کمپانی سهامی بیمه ایران مکلف می باشد مطابق مقررات این ضابطه و آیین‌نامه‌های مربوط به آن، مهم دارندگان وسایل نقلیه موضوع همین ضابطه قرارداد بیمه منعقد کند. بقیه شرکتهای بیمه درخواست کننده عمل در فن بیمه فرد ثالث می‌توانند پس از دریافت مجوز از بیمه مرکزی مبادرت به فروش بیمه‌نامه شخص ثالث کنند. بیمه مرکزی موظف است براساس آیین‌نامه اجرائی که به پیشنهاد بیمه مرکزی و تایید شورای ‌عالی بیمه به ثبت هیات وزیران می‌رسد، برای شرکت های متقاضی، جواز فعالیت در حرفه شخص ثالث صادر کند. در آیین‌نامه اجرائی مسئله این ماده مواقعی از قبیل حداقل توانگری مالی شرکت بیمه، سوابق مطلوب پرداخت خسارت، داشتن نیروی انسانی و ظرفیت‌های اضطراری برای صدور بیمه‌نامه و پرداخت ضرروزیان بایستی مد حیث قرار گیرد. شرکتهایی که جواز عمل در همین فن بیمه‌ای را از بیمه مرکزی اخذ می‌کنند، موظفند طبق مقررات همین ضابطه و آیین‌نامه‌های مربوط به آن، مهم همگی دارندگان وسایل نقلیه مسئله همین ضابطه قرارداد بیمه انعقاد کنند.

دیدگاه به جهت “بیمه فرد ثالث”

نيروي انتظامي، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (مراكز فوريت هاي پزشكي (اورژانس) و بيمارستان ها)، سازمان پزشكي قانوني و جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران موظفند دیتاها مربوط به سوانح رانندگي را فوراً در سامانه مذكور ثبت كنند. ماده۴۱ـ به منظور ساماندهي امور مربوط به حوادث رانندگي، دولت مكلف میباشد «سامانه جامع حوادث رانندگي» را طبق مقررات اين ضابطه اساسی مشاركت همه دستگاههاي ذي ربط ايجاد و نسبت به روزآمد كردن و تحليل مستمر داده هاي آن مبادرت كند. تبصره۳ـ ملاك قطعي شدن ميزان ضرر مورد قضیه اين ماده، قطعيت حكم دادگاه است.
در صورتی‌که قصد خرید کردن بیمه شخص ثالث را دارید، بیمه‌بازار همین امکان را برای شما مهیا آورده است. شما می‌توانید مهم مقایسه وضعیت و پوشش شرکت‌های بیمه‌، بهترین بیمه فرد ثالث را گزینش فرمایید و بیمه خود را اینترنتی خریداری کنید. راننده مقصر لازم می باشد ذیل پوشش این بیمه قرار بگیرد تا هنگام وقوع حادثه‌، شرکت بیمه ضرر وارد شده بر شخص ثالث را پرداخت کند. • خسارت جانی وارد شده به افراد ثالث در واقعه و تصادف رانندگی که همین زیان اهمیت اعتنا به مبلغ دیه در سال 1401 متساوی 800 میلیون تومان در ماه‌های حرام است. تخفیف عدم اخذ ضرر و زیان از اسم آن معین است، هنگا‌می‌مورد استعمال قرار ‌می‌گیرد که بیمه‌گزار از کوپن‌های خویش به کار گیری نکرده و خسارتی از کمپانی بیمه دریافت نکرده باشد.
عمومی
خرید بیمه شخص ثالث چه به صورت نقدی و چه به صورت اقساطی هیچ تفاوت قیمتی دارای یکدیگر ندارند. حتی شرایط پرداخت حق بیمه نمیتواند در مقدار تعهدات و پوشش‌های این بیمه نامه تاثیر گذار باشد. کاربری ماشین از کارداران مفید و تعیین کننده میزان ریسک اتومبیل می‌باشد، برای نمونه خودروهایی که کاربری ماشین کرایه ای داشته باشند، در معرض حوادث رانندگی بیشتری بوده و بالتبع باید حق بیمه‌های بیشتری را پرداخت کنند. برای این موضوع در بیمه ثالث کاربری اتومبیل بر پایه شخصی،تاکسی (درون شهری و برون شهری)، بارکش، آمبولانس و …. میزان افزایش حق بیمه مطابق ماده 18 ضابطه بیمه فرد ثالث برای خودروی سواری حساس کاربری آژانس برون شهری به میزان 20 درصد مشمول افزایش حق بیمه شالوده می‌گردند.
بیمه فرد ثالت را کلیه شرکت‌های بیمه ارائه ارائه می کنند و نرخ بیمه در شرکت‌های متعدد می‌تواند گوناگون باشد. همینطور تفاوت در میزان مرغوب بودن ارائه سرویس ها همین بیمه می‌تواند تأثیر بسزایی در مقدار رضایت بیمه‌گزار داشته باشد. قیمت بیمه شخص ثالث ماشین های لوکس براساس تعداد سیلندر و تخفیف محاسبه می‌شود. بها بیمه فرد ثالث که بر روی بیمه‌نامه ذکر میگردد به جهت تمامی شرکت‌های بیمه یکسان است. عامل تفاوت قیمت‌ها در آفرهای ویژه‌ای هست که بیمه‌بازار به جهت بعضا از شرکت‌ها در نظر می‌گیرد.

حتما بخوانید:
جان برنان مدیر CIA اوباما قتل دانشمند هسته ای ایران را منفجر می کند

موارد تحت پوشش بیمه شخص ثالث کدامند؟

شرکتهای بیمه متعدد این بیمه طومار را دارای مدت 3 ماهه، 4 ماهه، 6 ماهه و9 ماهه هم عرضه کرده اند که شما می توانید درسایت بیمه باما به اسانی مدت بیمه طومار را وارد کرده و مبلغ حق بیمه را بازدید کنید. حیاتی دقت به وظایف صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، در صورتی که خسارت‌های مالی وارد شده به زیان‌دیدگان حادثه، بیش‌تر از سقف پوشش بیمه‌نامه باشد، مبلغ مازاد خسارت از طرف همین صندوق پرداخت می‌شود. اما درصورتیکه ضرروزیان مالی وارد شده بیش‌تر از سقف پوشش بیمه باشد، مقصر اتفاق وظیفه دارااست مابقی آن را پرداخت کند. همانطور که گفتیم این روز‌ها خرید کردن اینترنتی کالا و سرویس ها همچون بیمه فرد ثالث مرسوم شده است.
از آنجائیکه بیمه‌نامه شخص ثالث به جهت همگی دارندگان وسایل نقلیه موتوری اجباری می باشد تنها در دو موقعیت ذیل ابطال آن امکان‌پذیر است. نه ، تخفیف هایی که فروشنده به وسیله نقلیه نو منتقل می‌کند اصلی تخفیف هایی که وسیله نقلیه تازه از قبل داشته میباشد جمع نمی شوند . به عنوان مثال در شرایطی که روستا سال تخفیف عدم ضرر هم اندازه 50% تخفیف به وسیله نقلیه جدیدی منتقل شود که اهمیت سوابق چهار سال (20% ) تخفیف عدم ضرر می باشد ، در روزگار تمدید خرید بیمه ارزان وسیله نقلیه تازه صرفا 50% تخفیف اعمال خواهد شد . نیکی ، به استناد ماده 6 ضابطه بیمه شخص ثالث تخفیف ها متعلق به مالک وسیله نقلیه (فروشنده) میباشد و در شکل فروش حتی با توافق طرفین به خریدار منتقل نمی شود. به نسبت دادن ماده 6 ضابطه بیمه شخص ثالث کلیه تخفیف ها وابسته به مالک وسیله نقلیه میباشد و در شکل فروش به مشتری منتقل نمی شود . مالک وسیله نقلیه می تواند تخفیف ها را به وسیله نقلیه دیگری از به عبارتی جور که متعلق به خودش و یا والدین ، همسر و فرزندانش باشد منتقل نماید .
همچنين دریافت هرگونه رضايتنامه از زيان ديده توسط بيمه گر و صندوق مبني بر رضايت به پرداخت خسارت كمتر از مزاياي مندرج در اين ضابطه ممنوع می باشد و چنين رضايتنامه اي بلااثر است. آنالیز حق بیمه شخص ثالث رخ گرفته به جهت ماشین شما برای مدت یک سال می باشد. حیاتی بسط فعاليت‌هاي مالي و بانكي، خطر نگهداري و حمل و نقل وجوه نقد و ورقه ها بهادار افزايش يافته است. در جهت مراقبت و نگهداري اين دسته دارائي‌ها امكانات پيشگيرانه‌اي را فراهم نموده‌اند.
پوشش‌های بیمه فرد ثالث به دو نوع مالی و جانی تقسیم می‌شوند.پوشش جانیشامل غرامت فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمانی افراد آسیب دیده در حوادث رانندگی است.پوشش مالینیز خسارت‌های مالی وارد شده به ماشین یا این که اموال افراد زیان چشم (به جز راننده مقصر) را جبران می‌کند. با خرید کردن بیمه آسماری از هر دو پوشش جانی و مالی تا سقف تعیین شده در ضابطه بهره مند می شوید. اعتنا داشته باشید دارا بودن بیمه شخص ثالث برای همه خودرو ها الزامی است و عدم تهیه و تنظیم آن به منزله جرم و رفتاری خلاف قانون تلقی می شود.
باید گفت به غیر از شخص راننده کل سرنشینان ماشین به عنوان شخص ثالث برشمرده می شوند به عبارت دیگر درصورتیکه سرنشینان دچار زیان بدنی شوند، هزینه هایی نظیر دیه یا این که هزینه های معالجه از طرز بیمه فرد ثالث جبران می شود. زیان بدنی می تواند شامل از کارافتادگی (دائمی یا این که موقتی)، شکستگی، نقص اعضاء تن و صدمه یا این که دیه به برهان فوت شدن شخص ثالث به علت وقوع حوادث مشمول همین قانون می باشد. پوشش بيمه حوادث راننده صرفا برای جبران خسارت‌های بدنی (معادل دیه جراحات و نقص کاربر و فوت) وارد به راننده اتومبيل مسبب واقعه که به حیث قانونی ، شخص ثالث تلقی نمی‌شود را پایین پوشش قرار می‌دهد. به این صورت که با ورود به سایت تو و بیمه و ثبت دیتاها خودروی خود، ارزش بیمه شخص ثالث آن را در شرکت‌‌‌‌های متعدد بیمه استعلام گرفته و پس از بررسی ظریف حق بیمه ها، پوشش‌‌‌ها و دیتاها آیتم نیاز خود، بیمه شخص ثالث را خریداری کنید. در طریق حضوری استعلام بیمه فرد ثالث، باید ساعت‌‌‌ها روزگار صرف نمایید تا بتوانید نرخ و داده ها بیمه شخص ثالث را در شرکت‌‌‌‌های متعدد بیمه توده آوری کنید. در سامانه سنهاب امکان استعلام بیمه فرد ثالث فقط از طریق پلاک خودرو وجود ندارد.
هرساله قوانین جدیدی به وسیله بیمه مرکزی و سایر مراجع مربوط برایبیمه شخص ثالثتصویب می‌شود. در این مقاله ما قوانین جدید سایت منبع در سال ۱۴۰۰ را به جهت شما تفسیر می‌دهیم تا به قسمتی از سوالات شما در این زمینه پاسخ دیتا باشیم. 1- بیمه نامه شخص ثالث بعنوان تنها حرفه بیمه‌ای می باشد که قانونگذار را بر آن داشته که به جهت رعایت حقوق بیمه‌گذاران این فن بیمه‌ای ضابطه اوضاع و احوال نماید و از طرفی منجر ساخت وحدت رویکرد در بین همگی شرکت ها بیمه‌ای در خصوص همین حرفه بیمه‌ای می‌گردد. درصورت تمدید بیمه‌نامه اساسی کمپانی متفاوت، تخفیف بیمه‌نامه ‌شخص ثالث با تخفیف عدم خسارت از دربین نمی‌رود.
در مجموع‌‌‌‌‌ می‌توان گفت که خرید کردن اینترنتی اشکال بیمه از جمله بیمه شخص ثالث، تجربه خریدی ساده، مطمئن و آگاهانه را برای شما به یار خواهد داشت. در قوانین پیشین اگر شروع سال بیمه‌ای شما از ابتدای سال و هم‌زمان حیاتی تغییر مقدار دیه فقدان (مثلا سررسید بیمه در آذر ماه بود) می بایست برای مدت بیمه‌شده بر مبنا دیه سال قبل، الحاقیه صادر و حق‌بیمه متناسب اهمیت دیه سال تازه بیشتر می‌شد. اما در قوانین تازه نیازی به صادر شدن الحاقیه ثالث و پرداخت مبلغ اضافه نمیباشد و پرداخت مابه‌التفاوت آن به عهده صندوق تامین خسارت‌های جانی ثالث است.
قانون خودروهاي شبیه به اين رخ می باشد كه انتقال تخفيف بيمه‌نامه شخص ثالث صرفا بين خودروهايي اهمیت كاربري مشابه امكان‌پذير می باشد و امكان انتقال تخفيف بيمه‌نامه از خودروي سواري به باركش وجود ندارد. در رخ نداشتن بيمه شخص ثالث در تصادفات، چه فرد مقصر باشد و چه زيان‌ديده؛ به مشكلات جدي بر خواهد خورد. در بعضي از مواقع به ويژه اگر فوت يا خسارات بدني ديگر در اثر واقعه رخ دهد، ضرروزیان مالي جبران‌ناپذيري براي راننده مقصر به ملازم خواهد داشت. به تیتر نمونه در سال جاري بيمه شخص ثالث آسيا اين تخفيف را ارائه مي‌كند ولي بيمه شخص ثالث ايران آن را ارائه نمي‌دهد. علاوه بر تخفيف شركت بيمه تخفيف عدم ضرر و زیان بيمه‌نامه قبلي شما نيز بر نرخ بيمه شما تاثير مي‌گذارد و در استعلام نرخ بيمه فرد ثالث بايد آن را اعمال كنيد.

حتما بخوانید:
با ادامه تحقیقات در مورد مرگ این زن ، پلیس هوستون در حال تهیه نظارت ویدیویی است

محاسبه ارزش و نرخ حق بیمه شخص ثالث

در اولين قدم به اين مي‌پردازيم كه حق بيمه فرد ثالث بر چه اساسي تعيين مي‌شود و آنگاه به عامل ها مؤثر بر قيمت نهايي خواهيم پرداخت. ماده۶۰ ـ فروش هر دسته بيمه نامه يا اقدام به عمليات بيمه گري يا نمايندگي بيمه سوای جواز قانوني، در حكم كلاهبرداري میباشد و مرتكب علاوه بر مجازات كلاهبرداري، ضامن جبران ضرروزیان وارده حسب آیتم به زيان ديده يا صندوق به نرخ روز جبران مي باشد. ماده۲۳ـ درصورتي كه زيان ديده، جز در موارد بيمه اختياري، کل يا بخشي از خسارت بدني واردشده را از مراجع ديگري نظیر سازمان بيمه هاي اجتماعي يا سازمان بيمه كارمندان دولت يا صندوق هاي ويژه جبران زیان دريافت كند، نسبت به به عبارتی ميزان حق مراجعه به صندوق را ندارد.

در بیمه شخص ثالث مراد از شخص ثالث کیست؟

در بیمه طومار فرد ثالث اتومبیل راننده مسبب رخداد نمی تواند دیه دریافت کند، اما اهمیت پوشش غرامت فوت و نقص کاربر است. مطابق قانون بیمه شخص ثالث خودرو فرقی ندارد که بیمه نامه به اسم مالک اتومبیل باشد یا این که خیر؛ البته در صورتی که بیمه طومار به نام صاحب باشد پس از فروش خودرو می‌تواند از تخفیف‌های سال‌های عدم ضرر و زیان آن استعمال کرده و آن را به خودروی تازه منتقل کند. در دوران خرید و فروش ماشین‌ها، همین بیمه هم در کنار دیگر مدارک به خریدار تحویل داده می‌شود. طبق ضابطه نو و از بهمن ۹۹ باید بیمه نامه به نام شخص صاحب خودرو باشد. در سرانجام این ضابطه در صورتی که سابقه تخفیف بیمه دارید، این تخفیف به نام خودتان باقی خواهد ماند و می‌توانید باز هم در صورتی که اتومبیل داشتید، از آن استعمال کنید.

تخفیف بیمه فرد ثالث

بیمی‌لایک نیز از گزاره شرکت نصب بیمه می باشد که خدمات بیمه ای در هر فن و اهمیت هر شرکتی را به بیمه گذاران ارائه می‌دهد. به اندازه هست برای خرید کردن بیمه فرد ثالث وارد وبسایت بیمی‌لایک شوید و مهم پر نمودن فرم مشخصات خودرو در یکسری دقیقه بیمه شخص ثالث را خریداری نمایید. البته در این مسافت درصورتیکه تصادفی حادثه بیافتد چه پیش می‌آید؟ در این حالت با توجه به این که بیمه طومار تازه از تاریخ اتمام بیمه نامه قبلی آغاز می‌شود. جبران خسارت فعلی ذیل پوشش بیمه نامه قبلی خواهد بود در این وضعیت مهم مراجعه به نمایندگی گزینه حیث پس از صادر شدن الحاقیه کسر تخفیفات، بیمه طومار قبلی خود را می‌توانید اخذ نمایید. به این ادله در صورت صورت دادن ضرروزیان جانی نظیر ازکارافتادگی در یک حادثه غیر عمد، شخص مسبب واقعه می‌تواند از بیمه‌نامه فرد ثالث خود به تیتر وثیقه برای ارائه به دادگاه به کار گیری کند. خسارت‌های پایین پوشش بیمه شخص ثالث شامل دو جور خسارات مالی و جانی یا این که به عبارتی خسارات بدنی می‌شوند.

خسارت‌ های مالی

در همین بیمه نامه ضرر و زیان جانی و مالی قابل جبران می باشد و شخصی که به تیتر خسارت چشم تلقی می‌شود میتواند از این بیمه نامه استفاده نماید . خوبتر هست بدانیم چرا به همین بیمه طومار فرد ثالث میگویند ؟ منظور از فرد ثالث کسانی هستند که در طی یک حادثه آیتم جراحت چه مالی و چه جانی قرار گرفته باشند . بیمه فرد ثالث اهمیت افزایش تصادفات و حوادث مربوط به خودروها پس از پیکار جهانی اول، بیشتر مورد توجه قرار گرفت. لزوم وجود بیمه فرد ثالث و پوشش دهی سوانح اکثر حساس میشد و واجب بود که مهم روش‌هایی مشکلات مرتبط دارای حوادث و سوانح ایجاد شده در صحنه‌های تصادف حل و فصل شود. به این ترتیب صنعت بیمه ماشین در سال ۱۹۳۰ میلادی به جهت اولی توشه در بریتانیا و از سال 1347، حیاتی ارتقا به کارگیری از خودروها، در کشور ایران تحمیلی شد. دیگر راننده مقصر می‌دانست که پشتوانه‌ای داراست و راننده یا این که عابر زخم دیده هم می‌دانست که می‌تواند به حق و حقوقش برسد.
چرا که حتی راننده‌گان خاطی نیز می‌توانند از استعلام بیمه فرد ثالث به کار گیری کنند. در شکل نداشتن بیمه فرد ثالث در تصادفات (چه مقصر باشید چه ضرر و زیان دیده) دچار اختلال میشوید. در رخ مقصر بودن می بایست تمامی هزینه‌های مالی و جانی خود و ضرر دیده را شخصا پرداخت کنید.

آیا نداشتن بیمه شخص ثالث دانسیته محسوب می شود؟

اعمال تخفيف بيشتر از دو و نيم % (۵/ ۲%) به وسیله شركتهاي بيمه، مشروط به كسب جواز از بيمه مركزي است. بيمه مركزي در اعطاي اين مجوز بايد توانگري مالي شركت و شرايط عمومي بازار و نگهداری رقابت پذيري شركتهاي بيمه را مدنظر قرار دهد. همچنين شركتهاي بيمه مي توانند در رخ ارائه خدمات ويژه به مشتريان، کلیدی تأييد بيمه مركزي تا دو و نيم % (۵/ ۲%) بيش از قيمتهاي تعيين شده بوسیله بيمه مركزي، از بيمه گذار دريافت كنند. تبصره۳ـ در صورتي كه رخداد در حين آموزش رانندگي به وسیله مراكز مجاز يا امتحان دریافت گواهينامه رخ دهد، ضرر و زیان پرداخت شده به وسيله شركت بيمه از آموزش گيرنده يا امتحان دهنده قابل بازيافت نخواهد بود و حسب آیتم تدریس دهنده يا آزمون گيرنده، راننده محسوب مي شود.

دیدگاهتان را بنویسید