ضعف در طراحی لباس؛ دلیل گرایش جوانان به پوشیدن لباس های غربی



مریم بخشی، مدرس طراحی و دوخت و داور کارگروه سازمان مد و لباس، در مورد اهمیت طراحی پارچه وی در کشور گفت: لباس، نماد و کالاهای فرقه باید اصالت و ارزش هنری داشته باشد. پس باید سعی کنیم استفاده کنیم نقوش سنتی و در مورد تمدن غنی از نظر قومیت ها و نوسازی گنجینه های اصیل ایرانی و تمرکز بر زیبایی شناسی پوشاک برای همه سنین و جنسیت ها حرفی برای گفتن داریم. چون کار روی موضوعی و برپایی نمایشگاه و جشنواره ای که نتیجه خوبی ندارد فایده ای ندارد و نمی توانیم آثار برگزیده را به بازار بیاوریم و به همین دلیل باید تحلیل کنیم و ببینیم دلیل این کار چه بوده است. آثار قابل چاپ نبود و پاسخگوی نیاز جامعه و جوانان ما بود.

به گفته این داور کارگروه ساماندهی مد و لباسیک طراح مد باید دید هنری داشته باشد زیرا طراحی مد ترکیبی است هنرهای زیبا، زیبایی شناسی، رنگ، شکل ها برگرفته از اقوام، طبیعت و غیره است، هر چه خلاقانه تر باشد و ایده بدون شک می تواند تاثیر بسزایی در صنعت مد داشته باشد. بنابراین ما پتانسیل های بسیار ارزشمند و انگیزه های متنوعی داریم و موفقیت طراحان ایرانی زمانی محقق می شود که لباس های منطبق را طراحی و تولید کنند. فرهنگ ایرانی از طریق مطالعه تاریخ تمدن. از آنجا که بسیار مهم است که درباره همه چیزهایی که قرار است انجام دهیم تحقیق کنیم، و واقعاً، در مورد لباس، تاریخچه لباستمرکز بر مضامین خودشناسی، جامعه شناسی و روانشناسی و نیز رنگ ها، عناصر هنری و نمادها و نشانه های اصیل ایرانی تمدن ایرانی و با استفاده از مفهوم و ایجاد تعادل، هارمونی و ریتم و خطوط مناسب طرح های خود را ارائه دهیم.

حتما بخوانید:
سریع و آسان تعمیر در لباس بچگانه

بخشی ادامه داد: ما در دنیای پوشاک دچار سردرگمی هستیم و یکی از دلایل آن ممکن است درک نادرست از گستره این رشته باشد. زیرا آنقدر وسعت دارد که بی اطلاعی ما از کارهای مختلف آن نه تنها باعث بسته شدن دست و پای ما شده، بلکه در کارمان اختلال ایجاد کرده است. زیرا متأسفانه در جامعه امروزی ما فکر می کنیم خیاط طراح است و برعکس یا خیاط طراح است و این سردرگمی باعث شده است که شغل اصلی طراح را از دست بدهیم در حالی که در واقع یک طراح است. شخصیتی ندارد و همین امر طراح را به سمت ناامیدی و عدم امکان دستیابی به آرمان های مورد نظر سوق می دهد.

وی گفت: بیشتر طراحان ما ایده های خلاقانه ای دارند و می توانند لباس های فاخر خلق کنند. بنابراین برای شکوفایی و رشد این هنر که می تواند به صنعت ختم شود، باید این کارها انجام شود و زیرساخت هایی ایجاد شود که برای آن باید اتاق فکر ایجاد شود. چرا که ما جوانان با استعدادی در زمینه طراحی داریم که واقعا دغدغه اقتصاد دارند و در صورت رفع این مشکلات، این هنرمندان می توانند از استعدادهای خلاقانه خود در قالب استارت آپ، استانداردسازی و استفاده از المان های ایرانی، شاد و مدرن استفاده کنند. الگوها با در نظر گرفتن سلایق دهه های جوان و از آنجایی که در ارائه طرح های مناسب برای دهه هشتاد و نود ضعیف هستیم، به همین دلیل استایل های جذاب و متنوع پوشاک برای این نسل اهمیت زیادی دارد زیرا باید تمایل آنها به لباس های غربی کاهش یابد.

حتما بخوانید:
استخدام نیرو در سازمان بورس باشگاه خبرنگاران

این داور کارگروه ساماندهی مد و لباس افزود: سطح و وسعت نوجوانان کشور یکی از مشکلات این حوزه است. چون طعنه آمیز نیستند. یعنی ما بدون فکر یک لباس طراحی می کنیم و می گوییم این لباس را همه می توانند بدون توجه به جنسیت، محل پوشیدن لباس بپوشند، اما در واقع ما فقط لباس می سازیم و در نتیجه می فهمیم که نوجوانان و جوانان نیازی به پوشیدن چنین لباسی ندارند . زیرا این لباس مناسب جنسیت، سایز و ویژگی های سنی او نیست. بنابراین باید با در نظر گرفتن جنسیت، علایق و احساسات نوجوانان لباس طراحی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik android rat duşakabin fiyatları hack forum fethiye escort bayan escort - vip elit escort html nullednulled themesViagrasugar rush oynabomb bonanza oynabuy stripe accountAnadolu Casino Giriş Mobil Ödeme Bozdurmarekorbetbetboogenco bahisdeneme bonusu veren sitelerBağlama büyüsü