سطح بالای پیستون زیر ، گنبدی شکل می باشد

سنجاق مچ دست پیستون از طریق یک لوله فولادی توخالی و سخت شده به میله متصل می شود که به پین مچ دست یا پین چاقو معروف است. برای حفظ این فاصله ، پیستون باید دقیقاً ماشین کاری شود و آلیاژی که از آن ساخته شده است دقیقاً مشخص می شود تا انبساط حرارتی را در نظر بگیرد. به دلیل سرعت بالا و فاصله نزدیکی که نسبتبه دیگر اجزا مجاور خود دارند باید دائما روغنکاری شوند و در کنار آن در حرارت ایدهآل کار کنند. فنر پیچشی داخل رینگ، بغل رینگی ها را از هم جدا کرده و در عین حال آن ها را به سمت بالا و پایین و بیرون می راند. چک کردن میزان گپ رینگ می تواند میزان خوردگی سیلندر را نشان بدهد و به این ترتیب استفاده از رینگ با سایزهای اشتباه پیستون nfu جلوگیری نماید. در هنگام پایین آمدن پیستون، فشار گاز درحال کاهش بوده و نیروی رینگ به تنهایی عمل آب بندی را انجام می دهد.

موتورهای دو زمانه به طور سنتی با مخلوط کردن روغن و بنزین عمل روغن کاری را انجام میدهند که با استانداردهای زیست محیطی فعلی یک کابوس به شمار میرود. گاهی یک فنر کمکی یا زنجیر پشت رینگ تراکم پایینی قرار می دهند تا در نتیجه این کار رینگ به جداره سیلندر پیستون جک j5 فشرده شود. یعنی دو سیلندر در یک طرف میل لنگ و دو سیلندر در طرف دیگر قرار دارند. موتور سیکلت ها بیشتر بین ۱ تا ۴ سیلندر دارند. این موتوها معمولا کمتر از ۲ لیتر حجم دارند و ارزان، کوچک و مناسب خودرو های سبک اند و صد البته صدای آنها هیچ جذابیتی ندارد. برخی از این مقادیر شامل لقی بین روتور و استاتور و لقی مجاز شاتون ها و لقی مجاز بوش ها و دیگر لقی ها و تلورانس های کاربردی است. رینگ روغني كه در قسمت پایین پیستون قرار مي گیرد,وظیفه جمع آوري روغن هاي اضافي از روي سطح بوش را دارد. در نتیجه روغن کاری کافی بین جداره سیلندر و پیستون و رینگ ها انجام می شود و روغن ذرات کربن و مواد جامد دیگر را نیز از جداره سیلندر شسته و در عین حال جداره سیلندر را هم خنک می کند اما رینگ های تراکم به تنهایی نمی توانند در حین پایین رفتن پیستون همه ذره های اضافی را از جداره سیلندر پاک کنند در نتیجه مقداری روغن اضافی به محفظه احتراق رسیده و می سوزد.

حتما بخوانید:
یک بازی ناپاک و مشکوک به مرگ گروهبان و کهنه سرباز در فورت براگ

برای تعمیر کمپرسور سیلندر پیستونی و اسکرو نیاز به داشتن تلورانس ها و میزان لقی های مجاز می باشیم. این روش از قدیمی ترین و معمول ترین روش ها بوده و در سیلندر های سنگین مورد استفاده ماشین ابزار با کاربرد خاص می باشد. این خودروی معروف از موتور ۴ سیلندر تخت استفاده میکند. به دلیل اینکه پیستونهای این خودرو شبیه دستان یک ورزشکار بوکس حرکت میکند، به آن موتور بوکسوری هم میگویند. همان طور که می دانیم، کار یک پیستون در موتور خودرو، بسیار شبیه به وظیفه پاها در دوچرخه سواری است. در نتیجه یک موتور هارلی داویدسون صدایی شبیه به tomp-tomp دارد که شخصیت خاصی به این موتور سیکلت داده است. لقی تقریبی بین سیلندر و پیستون باید بین 0/03 تا 0/1 میلی متر با توجه به نوع و جنس پیستون باشد. در بیشتر موتورها برای هر چه بهتر پاک کردن روغن رینگ سوم را از نوع روغنی پیستون موتور کشتی قرار می دهند. این رینگ بیشتر روغن به جا مانده را از جداره پاک می کند و به کارتر باز می گرداند. اما موتور سیکلت هارلی داویدسون موتور ۲ سیلندر به شکل v دارد.

پس وقتی میشنوید که موتور یک خودروی ۲ لیتری است، یعنی ۲ لیتر هوا در آن میگنجد. حجم موتور تاثیر زیادی روی قدت موتور دارد و با واحد لیتر یا CC بیان میشود. اما در وسیلههایی مثل موتور سیکلت های کوچک و ماشینهای چمن زنی زیاد دیده میشوند. یکی از انواع رینگ های شیاردار، سوراخ دار یا چاک دار هستند و معمولا در پایین ترین شیار در بالای انگشتی پیستون یا در یک شیار نزدیک به انتهای بدنه پیستون قرار می گیرند. برای کنترل بهتر روغن، بیشتر از منبسط کننده های فنری در پشت رینگ های روغن استفاده می شود. توجه کنید که در قسمتهای بالای سیلندر میزان خوردگی بیشتر است پس میزان گپ رینگ به 0.012 اینچ می رسد که باعث افزایش گپ رینگ به میزان 0.036 اینچ می شود. توربوشارژر: باعث افزایش هوای ورودی به سیلندر میشوند. فاصله زیاد باعث از دست رفتن گاز کمپرس شده و کنترل روغن ضعیف و بروز پدیده پیستون بلوباین یا ورود گاز کمپرس شده از سیلندر به کارتر کمپرسور می شود و همچنین باعث از دست رفتن قدرت و کنترل بر روغن کاری و فرار روغن از کمپرسور می گردد. پیستون های بیضی شکل که برای جلوگیری از چسپیدن پیستون به سیلندر(گریپاژ)ساخته می شود با ابعاد خاصی طرح می گردد.به طوری که در دیده می شود قطر پیستون که در محور تکیه گاه گژن پین قرار دارد به اندازه۰۰۶/۰ اینچ یا ۱۵/۰ میلیمتر از قطر دیگر کوچکتر است و قطر پیستون در روی محور ۴۵ درجه ای نسبت به محور ۰۰۳٫۰ اینچ یا ۰۷۵/۰ میلیمتر کوچکتر از بزرگترین قطر پیستون است.

حتما بخوانید:
بهترین خط چشم ماژیکی، مویی و مایع و مزایا و معایب استفاده از هر کدام رنگدونه