برای پرهیز از زدن پیستون در اکثری از موتور ها از پیستون هایی استعمال می شود که گژن پین آن‌ها اندکی بیرون از مرکز است.این خارج از مرکزی به طرف دامنه پیستون است که منزله سطح فشار گیر اهمیت (شکل ۱۰) فعالیت می کند. در سرانجام در بالای پیستون فضای بیشتری به جهت انبساط وجود دارد.بعضی پیستون ها از محور گژن پین تا تحت دامنه،شیب دارند.در همین نوع پیستون،قطر در ناحیه ذیل دامنه از تمامی جا بیشتر است. گیر کردن تمام عیار پیستون در داخل سیلندر عمده به این علت رخداد می افتد که سرعت انبساط پیستون پر سرعت تر از انبساط سیلندر می باشد و همین دستور منجر می شود که لقی در میان پیستون و سیلندر کمتر پیدا کند . تقریبا از آن بر روی که سازندگان این قطعه، به میزان فراوان قلیل به آن رخ بیضوی می‌دهند چراکه به دمای پیستون به زمان حرکت خودرو به شدت بالا میرود و حتی ممکن می باشد به دماهایی زیرا ۲۲۰۰ سکو سانتیگراد هم رسد و این فرمان سبب انبساط پیستون خودرو می شود و در همین موقعیت می باشد که پیستون شکل استوانهای به خویش میگیرد. چنانچه اصطکاک میان سیلندر و پیستون خیلی زیاد باشد؛ حرکت رفت و برگشتی طاقت فرسا انجامشده و سبب ساز می گردد به پیستون و سیلندر آسیبهای جدی برسد. بدیهی ست که در بلوک سیلندر یک خودرو ، به تعداد پیستون های آن بوش سیلندر تعبیه شده است براین اساس هرچقدر تعداد پیستون های یک اتومبیل بخش اعظم شود ، حجم و اندازه بلوک سیلندر آن خودرو هم ارتقا پیدا می کند. وقتی که شاتون و بغل یاتاقان بیش از حد لق باشد، سربزرگ شاتون موجب شکستگی شاتون شود و زمانی سایش یاتاقان سربزرگ شاتون بیش از حد باشد منجر انحراف شعاعی شاتون می‌گردد و لرزش و پیچشش که ساخت می‌شود سبب ساز شکستن شاتون و موجب ایجاد ضرر متعددی به موتور می شود و در صورتی که به موقع متوجه این خلل نشود و خودرو را خاموش نکنید ممکن است منجر شکسته شدن جداره سیلندر شود و نیاز باشد که کل تیم سیلندر و موتور اتومبیل بده بستان شود، چونکه تعمیر سیلندر کاری هزینه متعددی داراست و بسیار پردردسر هست و فقط به جهت زمانهایی که آسیب ناچیز باشد مطلوب هست وگر نیکی به هیچ عنوان این کار پیشنهاد نمیشود، بررسی و میزان گیری یاتاقان سر تبارک شاتون در هر توشه گشوده و بسته نمودن موتور موجب تشخیص به موقع و پیشگیری از آن پیستون رومانی شود. به این ترتیب هرچقدر تعداد پیستون های یک ماشین بیشتر شود ، حجم و اندازه بلوک سیلندر آن اتومبیل نیز ارتقا می یابد. باین قطعه گزیده از سیستم احتراق داخلی اتومبیل است که با فشار گاز ناشی از احتراق در محیط احتراق بالای سیلندر فعالیت می کند. استحکام پیستون ها کلیدی اعتنا به روند ایجاد ارتقاء یافته می باشد . همین رینگ ها از چدن ساخته می شوند چون این فلز حساسیت کمی نسبت به گرما از خود نشان می دهد و امکان ارتجاعی لطف از خویش نشان می دهد . در این وضعیت زمانی پای خود را روی پدال گاز میگذارید تا خودرو شتاب بگیرد، دوران متعددی طول میکشد تا سرعت آن بالا بیاید. زمانی ترکیب سوخت و هوا شعلهور میشود، پیستون را از ترک سیلندر بهسمت ذیل فشار میدهد. مثلا پورشه ۹۱۱ موتور ۶ سیلندر تخت دارد و فراری حتی از موتور ۱۲ سیلندر تخت نیز به کار گیری کرده است. 6. در هنگامی که سیستم خاموش و خنک شده است، کلیه اتصالات از لحاظ محکم بودن و نداشتن نشتی به صورت ماهانه بررسی شود. همانطور که در نوشته بالا گفته شد، حلقه و پیستونها حلقههایی میباشند که اهمیت عملکرد موتور در ارتباطاند و اگر مبتلا اسیب و یا این که فرسودگی شوند، مشکلاتی برای موتور تولید میشود. ماشینکاری : اهمیت بهره گیری از ماشین آلات CNC، قابلیت و امکان ماشینکاری و ایجاد هر نوع پیستون تا قطر mm 500 در شرکت آذران پیستون (APMCo) مهیا شده است. پیستون خودرو از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود (آلیاژ آلومینیوم مخلوطی از آلومینیوم و فلز های دیگر است)،زیرا فلز سبکی است.وزن هر پیستون در حدود ۴۵۰/۰ کیلو گرم (۱پوند)است.دامنه یا نصیب تحت پیستون را می تراشند تا هم وزن آن کمتر یابد و هم جا برای وزنه های تعادل میل لنگ گشوده شود. طی همین حرکت رفت و برگشتی، روغن درون سیلندر کشیده شده و سپس به بیرون از سیلندر پمپاژ می گردد. پیستون خودرو (Piston) قطعه ای تقریباً استوانه ای صورت هست که باطن سیلندر حرکت رفت و برگشتی انجام همه چیز در مورد رینگ پیستون می دهد. در بر روی پیستون سوراخی به جهت قرار گرفتن گژن پین جهت اتصال به شاتون تعبیه شده است.جهت ارتقاء اقتدار و کشش اتومبیل از چند سیلندر و پیستون در ماشین استفاده می کنند. هنگامی که شما این نوشته را دوست داشتید، مایل به داده ها بیشتری در ارتباط با پیستون درب کابینت وب سایت خود باشید.

ایندکسر