تحمیل کنترل آمریکا بر جهان توسط قدرت هالیوود



واقعه 11 سپتامبر 2001 مرحله جدیدی را در تاریخ سینمای آمریکا رقم زد و پس از این رویداد، هالیوود روش های خود را برای تأثیرگذاری بر توده ها و دستکاری روحیات آنها توسعه داد. پس از 11 سپتامبر، سیستم آمریکایی نیز استفاده از سینماتوگرافی را در ساخت یک واقعیت جهانی جدید توسعه داد.

در حالی که ارتش آمریکا برای انتقام از حوادث 11 سپتامبر حمله خود را به افغانستان و عراق آغاز کرد، سینمای آمریکا جنگ فرهنگی و تبلیغاتی گسترده تری را برای تحت سلطه درآوردن مردم آمریکا به راه انداخت، کشوری که هالیوود آن را به عنوان ابرقدرت مسلط بر جهان معرفی می کند. و از مردم در برابر تهدید تروریسم محافظت می کند،

هالیوود از قدرت خود استفاده می کند

هالیوود کارکرد سیاسی و فرهنگی جدید خود را برای تثبیت کنترل آمریکا بر جهان با تمام توانایی ها و قدرت انسانی خود، از جمله نویسندگان، کارگردانان، بازیگران، سرمایه داران و عکاسان پی برد.

یکی از مهم ترین نتایجی که از بررسی فیلم های تولید شده توسط سینمای آمریکا پس از حوادث 11 سپتامبر به دست آمد این است که سینما یکی از ابزارهای مهم مدیریت و مقابله با بحران ها و مشکلات محسوب می شود و آمریکا نیز از سینما برای ارائه خود استفاده می کند. روایات در مورد رویدادها و برای شکل گیری آنها استفاده می شود.

این بدان معناست که آمریکا از قدرت سینمایی خود برای کنترل نحوه تفکر و واکنش مردم آمریکا به بحران استفاده کرده است و در همین چارچوب است که حمایت مردم آمریکا از تهاجم به افغانستان و عراق قابل توضیح است.

شما آزاد هستید که فکر کنید، اما در محدوده خاصی!

سینمای آمریکا ثابت کرده است که نیرویی تأثیرگذار است که می تواند مردم را در چارچوبی که ترسیم کرده است به تفکر وادار کند. پس برای میهن پرستی باید در چارچوبی که فیلم های هالیوودی ارائه می دهند فکر کرد و این نشان می دهد که سینمای آمریکا تنها سودجویی نیست، بلکه تلاش برای رسیدن به اهداف سیاسی و فرهنگی است که مهمترین آنها عبارتند از: واقعیت، کنترل نگرش توده ها و دستکاری افکار عمومی.

بنابراین سینمای آمریکا سرگرمی های مردمی و فرهنگی را با اهداف مختلف به بینندگان ارائه می دهد که مهمترین آنها عبارتند از: جهت دهی به مخاطب، جعل آگاهی و دستکاری در روند افکار عمومی.

حتما بخوانید:
GOP سنا ماه گذشته 75 میلیون دلار برداشت کرد

هالیوود جامعه آمریکا را جامعه ای دموکراتیک با آزادی بیان و دولت این کشور را مدافع حقوق بشر و حامی دموکراسی در جهان معرفی می کند و اگر یک شهروند آمریکایی این روایت هالیوودی را بپذیرد، یک وطن پرست محسوب می شود، اما او مخالف این روایت است، زیرا برای پرهیز از مجازات اجتماعی و سیاسی، باید سکوت کند. پس یا روایت تحمیلی هالیوود را بپذیرید یا در مارپیچ سکوت محو شوید.

هالیوود همچنین زمینه و حقایقی را برای عموم مردم آمریکا ایجاد می کند تا در طول مناظره های سیاسی از آنها استفاده کنند. از آنجایی که اکثر مردم وقت یا تلاشی برای جستجوی حقایق ندارند، ایده‌های آموزش داده شده در فیلم‌ها را درست دنبال می‌کنند و بنابراین بیشتر حقایق خود را از زبان ستاره‌های سینما، ستاره‌هایی که آنها را تحسین می‌کنند، زیبا هستند و رفتار خوب متمدنانه را دوست دارند، دریافت می‌کنند. و با جنایتکاران شرور و تروریست های مرتبط با همه چیزهای زشت، بد و عقب مانده مبارزه کنید.

مدیریت احساسات مخاطب

پس از حوادث 11 سپتامبر، سینمای آمریکا نیز از روش های روانشناختی برای تأثیرگذاری بر احساسات مخاطب استفاده کرد و با واداشتن آنها به واکنش های احساسی بدون فکر کردن به رویدادها، ترس، احساس خطر و نیاز به امنیت را در مخاطب افزایش داد.

راس لینچون، محقق، در پایان نامه دکترای خود که در سال 2012 در دانشگاه گلاسکو ارائه شد، می گوید که نگرش سینمای آمریکا به رویدادهای 11 سپتامبر، عملکرد سیاسی و ایدئولوژیک آن را روشن می کند. هالیوود در فیلم های خود دیدگاه جورج دبلیو بوش را پذیرفته است که ایالات متحده در جنگ با تروریسم جهان را رهبری می کند و همه کشورها باید در کنار ایالات متحده در معرض حمله نیروهای شیطانی قرار گیرند و در نتیجه، ذهن مردم آمریکا و سایر نقاط جهان در این چارچوب شکل می گیرد. بنابراین، گفتمان بوش اساس سینمای آمریکا شد، گفتمانی که می گوید تروریست ها آمریکا را به دلیل نفرت از سبک زندگی آمریکایی که مبتنی بر آزادی و دموکراسی است، هدف قرار می دهند.

از این رو هالیوود سعی کرد دیدگاه و تفسیر وقایع بوش را به مردم آمریکا و جهان تحمیل کند. این نشان می دهد که روایت هالیوود از 11 سپتامبر با دیدگاه بوش گره خورده است و بنابراین او تلاش زیادی کرد تا مداخله آمریکا در خاورمیانه را توجیه کند. جنگ سینمایی

حتما بخوانید:
Try This Genius Movie Plan

آمریکا از «جنگ سینمایی» استفاده کرد و کاخ سفید نقش عمده ای در برنامه ریزی استراتژیک این جنگ داشت. هالیوود درست پس از یازده سپتامبر شروع به ساخت فیلم کرد و آن را به عنوان یک “تراژدی ملی” معرفی کرد. همچنین این سینما بر ایده «انتقام» و تجلیل از نقش اطلاعاتی آمریکا و سربازان آن که «برای محافظت از جهان با تروریسم می‌جنگند» تمرکز داشت.

راس لینچان می افزاید: «از 11 سپتامبر، رایزنی ها بین مقامات کاخ سفید و فیلمسازان هالیوود برای تشویق فیلمسازان به ساخت فیلم هایی که به تحقق اهداف جنگ کمک می کند، ادامه یافت.

در این راستا، نقش کریس هنیک، دستیار معاون بوش در تدوین استراتژی جنگ سینمایی، از طریق جلسات مستمر با تهیه کنندگان و کارگردانان برای تعیین ایده های اصلی فیلم های هالیوود، ویژه بود.

یکی از ایده‌های کلیدی مورد توافق در این نشست‌ها این بود که جنگ با تروریسم جهانی است زیرا حمله به تمدن است و بنابراین نیاز به یک واکنش جهانی برای محافظت از جهان از شر دارد.

هالیوود، زبان سیاستمداران آمریکایی

اینگونه است که کاخ سفید و نهادهای رسمی آمریکا – مانند وزارت دفاع و وزارت امور خارجه – بر شرکت های فیلمسازی فشار می آورند تا از سیاست آمریکا حمایت کنند و روایت آن را برای تأثیرگذاری بر توده ها منتشر کنند.

این اثر متقابل بین کاخ سفید و هالیوود پس از 11 سپتامبر را نشان می دهد تا دیدگاه بوش را در اذهان مردم آمریکا و توده های جهان بکار گیرد. رازهای زیادی پیرامون این تعامل وجود داشت که باعث شد برخی از نویسندگان آمریکایی خواستار شفاف سازی در مورد رابطه بین کاخ سفید و هالیوود شوند.

تجربه استفاده از سیستم شرکت فیلمسازی آمریکا پس از 11 سپتامبر نشان می دهد که این سیستم توانست دیدگاه های خود را بر رسانه ها، فرهنگ و صنعت سرگرمی تحمیل کند و در نتیجه بر افکار عمومی آمریکایی ها و سایر نقاط جهان تأثیر بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum instagram beğeni bayan escort - vip elit escort html nullednulled themesMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaViagraMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaVodafone Mobil Ödeme Bozdurma