مقیمی کلیدی اشاره به ساختار تنفس طبیعی همین موتور تصریح کرد: این موتور به تکنولوژی cvvt مجهز شده است که همین امکان را فراهم می کند تا جاهایی که خودرو نیاز به توان کمتری دارد، چند از سوپاپها غیر فعال شده و از پاشش بنزین دوری کند. در صورتی که صاحب و مالک ماشین عنوان نماید که در دوران گرم شدن موتور این عیب در ماشین بازدید می شود یعنی پس از طی مسافتی به وسیله ماشین موتور شروع به بد فعالیت کردن ( به اصطلاح سه کار می نماید ) کرده و چراغ آنالیز واضح می شود. سفارش می کنم ای مقاله از باتری کار از دست نداده و اهمیت موتور tu5 واشر میزنه ما همپا باشید. موتور TU5 اصلی حجم 1587 سی سی ایجاد شده است.ابتدا در دو دسته 8 و 16 سوپاپ در دسترس بود ولی از همین در میان تنها گزینه 16 سوپاپ اساسی اقتدار 109 اسب بخار باقی ما‌نده است، اگر چه جور اسپورت این موتور هم دارای اقتدار 122 اسب بخار به سیتروئن C2 VTS توان بالاتری را می داد. تسمه ی تایم میل لنگ و میل سوپاپ را به نیز متصل میکند. پیشرانه TU5 پژو را تمامی میشناسیم، یک موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ فرانسوی که کشور ایران ماشین مدت هاست از آن بر روی محصولات متعدد خویش به کار گیری میکند. موتور TU5 به دلیل هیدرولیک بودن مکانیزم سوپاپ ها نیاز به روغن مرغوب و متناسب حیاتی مشخصات موتور دارد. اما این بدان معنا نیست که موتور XU7 را یک پیشرانه عالی بدانیم، این انجین بدلیل ساختار قدیمی، بسیار پر مصرف است و جهت سیراب شدن در وضعیت رانندگی ترکیبی به حدود ۹.۱ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر نیاز خواهد داشت که نسبت به موتور TU5 عدد به مراتب بزرگتری است. همین مراحل در غایت کاهش ۴ تا ۵ درصدی مصرف سوخت را به یار دارد. به گزارش خودروتک،فرشاد مقیمی مدیرعامل خودروسازی کشور‌ایران خودرو در گفتوگو حساس باشگاه خبرنگاران ، درباره خط ایجاد خودرو تارا اظهار کرد: امروز خط تولید موتور tu5 پلاس را رونمایی کردیم که اقتدار آن حیاتی دقت به اقدامات مهندسی انجام شده به طور چشمگیری ارتقاء پیدا کرده است. TU5 را که در سطح صنعتی هست ، گوشه ای از برنامه های گسترش ایران هودرو در راستا موتورهای متاع دانست و گفت: روغن پمپ قدرت متغیر و بهبود محیط احتراق موتور ، ترقی های قابل دقت در انعطاف پذیری و شتاب در سرعت های تحت ، اقتدار در سرعت های بالا ، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی. بدترین و بی کیفیت ترین اتومبیل دنیا پارس LX موتور TU5 داشپورت تازه علاوه بر بی کیفیتی بدنه و درون کابین گیربکس اون هنگام حرکت یه صدای دلخراشی میده (دوستانی که دارا هستند شیشه رو پایین کنند و به صدایی که از چرخ جلو راننده میاد توجه کنند ) بنده 4 ماه پیش یه پارس lx اساسی موتور tu5 گرفتم تا حال 3 بار گیربکس عوض کردم و دو بار دیسک و ورقه اما هنوز همون صدای بد رو موقع حرکت داره مجدد هم تو نوبت بده بستان گیربکس هستم . داشبورد جديد و يكپارچه اين اتومبیل علاوه بر كيسه هواي ايمني راننده، به كيسه هواي ايمني سرنشين جلو نيز تجهيز شده است. TU5 پلاس در واقع ورژن تقویت شده TU5 به وسیله پژو محسوب می گردد و علاوه بر بهبود مقدار آلایندگی، اقتدار و گشتاور آن ارتقا پیدا کرده است. در صورتی که خریدار عنوان کرد که از بنزین یورو4 یا این که بنزین سوپر استعمال کرده است همین گزینه نمی تواند استدلال تولید عیب احتراق ناقص در موتور شود. زیرا در سیلندر ۲ نبود احتراق است و در سیلندر ۳ احتراق بیش از ترازو است. شمع و وایر ماشین جز قطعه ی مصرفی میباشد که بایستی در کیلومتر معین شده به وسیله ساخت کننده ی اتومبیل در زمان مناسب اهمیت مارک متناسب جایگزین شود. مدیرعامل جمهوری اسلامی ایران اتومبیل گفت: خط ایجاد دسته ارتقا یافته موتور TU5 مهم اقتدار عمده و مصرف سوخت کاهش افتتاح شد. پس از ایجاد همین اتومبیل در طی یک‌سری سال نخستین دارای اسم پرشیا یا این که پارس جور جدیدی به اسم پارس ELXطراحی و ساخت شد که از نظر ظاهری تغییرات زیادی نکرد و تنها یه خرده آپشن های ماشین افزوده شد البته موتوری جدید و پر قدرتی برروی همین ماشین قرار گرفت (خودرو پارس موتور زانتیا) و سواری با آن را جذاب تر نمود اما بازهم همین گونه نسبت به امکاناتش ارزش بالاتری بخود گرفت. ایپکو کمپانی تحقیق، طراحی و ساخت کشور‌ایران اتومبیل محسوب می شود که فعالیتهای خود را از سال 1376 شروع نموده است. پژو پارس نخستين خودروي لوكس در ايران مي باشد كه حاصل عملکرد متخصصان ايراني شركت ايران خودرو است كه از امكانات و تجهيزات رفاهي قابل توجهي سود مي برد، به دسته اي كه پس از گذشت تعدادی سال از نخستين عرضه آن به بازار و وجود رقباي مدعي، اين ماشین هنوز جزء دوستداشتنی ترين خودروهاي سواري در كشور به شمار مي رود.

ایندکسر