طرح ساخت همین نوع شنا به دهه ۱۹۵۰ میلادی باز می گردد که در سال ۱۹۵۴ برگزاری آن الزامی شده است. ثمره و میوه همین کنفرانس تاسیس فینا بود. کسانی که معلولیت جسمی دارا‌هستند می توانند شنا نمایند و همین ورزش برای آنان آسان خیس است. تدریس شنا برای مبتدیان به رخ خیلی مبنا ای تر ارائه می گردد. زیرا یادگیری آن سهل وآسان تر از سایر اشکال شنا می باشد. آنگاه از انجام این تمرین سوت را به باطن آب می اندازیم و به تازه کار می گوییم که حلقه شنا بادی بزرگسالان آن را بیاورد. و مجدد این حرکت تکرار می شود. هر توشه که نفستان کل شد بایستید، نفس بگیرید و مجدد ادامه دهید. مساله ی دیگری که در کرال سینه بایستی آن را بیاموزید نفس گیری است، همین کار در مرحله ریکاوری یعنی تراز ی خروج دست از آب و برگشت به جلوی تن انجام میشود. درحال حاضر برای نفس گیری و بالا وارد شدن خود بر روی آب کارایی نمایید. به جهت این کار می بایست پروسه تحت را تمرین نمایید. همین تمرین فراوان کاربردی است اعتنا نمایید. به جهت همین فعالیت می توانید دست خود را از کناره های استخر بگیرید. در قدیم، مکانهایی شبیه استخر سرپوشیده در حمامها میساختند، به اسم چال حوض. اگر به دوچرخه دسترسی ندارید می توانید از وسیه دوچرخه اثبات که در عمده پارک ها وجود دارد به کار گیری حلقه شنا بادی نوزاد کنید. شنای پروانه یکی از از زیباترین و ایراد ترین گونه های شنا میباشد که در بخش اعظم مسابقات دارای جزو مالامال بیننده ترین اشکال شناهاست. مدل شنای تمرینی یا به کمتر درد کمر یاری می‌نماید یا این که به آن زخم میرساند، براین اساس حساس می باشد که به صدق گزینش کنید که انجام شنا از ستون فقرات نگهداری کند و درد را کنترل کند. پیمودن مسافتهای طولانی در آب را به کمک گونه های شناها ، شنای استقامت می گویند .

ایندکسر